Nová Honda Jazz oficiálne predstavená

Streda, 23 október 2019

Očakávanie oficiálne odhalenie nového produkčného modelu Honda Jazz je tu. Má po prvý raz hybridnú pohonnú jednotku, je postavená s dôrazom na špičkový komfort a priestor, ktorými je Jazz známy, výnimočnou jazdnou dynamikou, novými technológiami a bezpečnostnými systémami.

Honda-Jazz
Hybridná Honda Jazz e:PHV je krokom japonskej automobilky k plne elektrifikovaným modelom značky

Honda odhalila úplne nový Jazz, ktorý je po prvýkrát štandardne vybavený dvojmotorovou hybridnou pohonnou jednotkou. Je úplne novou generáciou hatchbacku segmentu B.

Efektivita a výkonnosť hybridného pohonu posunú Hondu k splneniu ambície dosiahnuť do roku 2022, aby všetky európske modely boli vybavené elektrifikovaným hnacím ústrojenstvom.

Nová generácia Jazzu bude prvým modelom značky Honda v Európe, ktorý bude niesť nový znak hnacieho ústrojenstva e:HEV. Toto je prvý prípad, keď Honda použila značku "e:Technology", ktorou sa budú označovať všetky budúce elektrifikované produkty značky.

Bude aj variant Crosstar

Honda pracuje aj na ďalšom rozšírení modelového radu Jazz. Bude ním nový variant Crosstar určený pre ľudí, ktorým sa páči dizajn štýlu crossover. Nový Crosstar sa bude dodávať s rovnakým hybridným hnacím ústrojenstvom ako Jazz a interiérovými funkciami ako štandardný model. Bude mať však zvýšenú svetlú výšku, jedinečný dizajn prednej mriežky, vode odolné čalúnenie a integrované strešné nosníky.

Nový minimalistický čistý dizajn

Hatchback novej generácie segmentu B od Hondy predstavuje evolúciu v okamžite rozpoznateľnej siluete MPV Jazz. Filozofia plynulého čistého dizajnu, ktorá bude definovať budúce modely Hondy, pokračuje v kľúčových konceptoch funkčnosti a krásy, ktorá sa najprv objavila v automobile Honda e.

Vďaka novým konštrukčným technológiám má predný stĺpik len polovičnú šírku oproti predchádzajúcemu modelu, čím sa zlepšil horizontálny výhľad dopredu. Štíhla konštrukcia predného stĺpika je umožnená výrazne zlepšenou torznou tuhosťou a novými konštrukčnými technológiami, ktoré energiu nárazu posúvajú smerom k prednému svetlu a stĺpikom dverí.

Rázne línie boku automobilu sa vyznačujú sviežou jednoduchosťou tvaru. Ostrejšie, vertikálnejšie línie vo výške pliec zvýrazňujú zadný blatník a podbehy a posilňujú širší postoj automobilu a pocit stability. Dizajn zadnej časti automobilu odzrkadľuje čisté línie vpredu a vyznačuje sa novými horizontálnymi združenými svetlami a samostatným strešným spojlerom.

Vynikajúce vlastnosti hybridného e:HEV

Doteraz prvýkrát sa bude Jazz v Európe predávať len s pokročilým dvojmotorovým hybridným hnacím ústrojenstvom, ktoré poskytuje výnimočnú zmes silných a výkonných jazdných vlastností a pôsobivej spotreby paliva. Tento systém je vyvinutý špeciálne pre Jazz a poskytuje hladký a priamy pocit z jazdy s dobrou odozvou.

Nová intuitívna konektivita

Intuitívna technológia informačno-zábavného systému so zabudovanou konektivitou a prístupovým bodom WiFi zabezpečuje, aby pasažieri mohli ostať v spojení so svojim bežným životom. Nové rozhranie s dotykovou LED obrazovkou sa vyznačuje podobným štýlom ovládania ako smartfóny, potiahnutím sa dá prechádzať naposledy použitými aplikáciami a zoznamom médií. Komplexný balík zabudovaných aplikácií sa môže doplniť plynulým zrkadlením smartfónov prostredníctvom zabudovaných systémov Android Auto a Apple CarPlay, ktoré sú pre cestujúcich v Jazze prvýkrát dostupné prostredníctvom bezdrôtového pripojenia.

Interiér: kvalita a komfort

Kvalita interiéru nového Jazzu poskytuje úroveň komfortu a priestrannosti, ktorá je v segmente B bezkonkurenčná. Moderné usporiadanie interiéru je doplnený prehľadným, jednoducho používaným prístrojovým panelom. Aj široká lakťová opierka na stredovej konzole odzrkadľuje špecifikácie interiéru vyššieho segmentu automobilov.

Nové širšie predné sedadlá stabilizujú telá cestujúcich a vyznačujú sa výstužnou konštrukciou, ktorá nahrádza predtým použité pružiny, čím sa zabraňuje únave pri dlhých jazdách. Aj zlepšená konštrukcia zadného sedadla a hrubšie zadné sedadlo poskytujú cestujúcim väčší komfort.

Konštrukcia predného stĺpika zlepšuje horizontálny výhľad cestujúcich a množstvo prirodzeného svetla, prenikajúceho cez široké čelné sklo a predné bočné sklá, slúži na zvýšenie pocitu priestrannosti kabíny.

Bezkonkurenčne priestranný interiér

Nový Jazz si zachováva špičkovú úroveň priestrannosti interiéru, ktorá bola puncom predchádzajúcej generácie. Kľúčom v maximalizácii priestoru v kabíne je umiestnenie palivovej nádrže v strede rámu pod prednými sedadlami, čo je v tejto triede jedinečné. Vďaka tomu si Jazz mohol zachovať výnimočne univerzálne zadné sedadlá Magic Seats, ktoré v závislosti od požadovaného priestoru pre náklad ponúkajú možnosti fold-flat alebo flip-up.

Komplexný balík bezpečnostných funkcií

Nový Jazz má najkomplexnejší balík pokročilých bezpečnostných funkcií a pomôcok pre vodiča vo svojej triede. Rozsah technológie Honda Sensing je zdokonalený o novú širšiu kameru s vysokým rozlíšením, ktorá nahrádza predchádzajúcu zostavu kamery s radarom. Vďaka tomu sa zlepšilo povedomie o okolí vozidla vrátane rozpoznania okrajov bez obrubníkov alebo označení krajnice.

Brzdový systém na zmiernenie následkov kolízie (CMBS) je vylepšený o detekciu chodcov a cyklistov v prípade chýbajúceho pouličného osvetlenia v noci a teraz použije brzdy, ak blížiace sa vozidlá pretínajú dráhu vozidla alebo do nej zatáčajú. Nový kamerový systém umožňuje adaptívnemu tempomatu (ACC) sledovať aj premávku pri nízkych rýchlostiach v zápchach a zapnutím systému na kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu v meste alebo na vidieckych cestách, ako aj na viacprúdových diaľniciach, čím zvyšuje bezpečnosť vo viacerých situáciách.

Začiatok predaja novej generácie Hondy Jazz na európskych trhoch je naplánovaný na leto 2020.

Autor: J. Goldberger a Honda
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."