Nová Honda Jazz oficiálne predstavená

Streda, 23 október 2019

Očakávanie oficiálne odhalenie nového produkčného modelu Honda Jazz je tu. Má po prvý raz hybridnú pohonnú jednotku, je postavená s dôrazom na špičkový komfort a priestor, ktorými je Jazz známy, výnimočnou jazdnou dynamikou, novými technológiami a bezpečnostnými systémami.

Honda-Jazz
Hybridná Honda Jazz e:PHV je krokom japonskej automobilky k plne elektrifikovaným modelom značky

Honda odhalila úplne nový Jazz, ktorý je po prvýkrát štandardne vybavený dvojmotorovou hybridnou pohonnou jednotkou. Je úplne novou generáciou hatchbacku segmentu B.

Efektivita a výkonnosť hybridného pohonu posunú Hondu k splneniu ambície dosiahnuť do roku 2022, aby všetky európske modely boli vybavené elektrifikovaným hnacím ústrojenstvom.

Nová generácia Jazzu bude prvým modelom značky Honda v Európe, ktorý bude niesť nový znak hnacieho ústrojenstva e:HEV. Toto je prvý prípad, keď Honda použila značku "e:Technology", ktorou sa budú označovať všetky budúce elektrifikované produkty značky.

Bude aj variant Crosstar

Honda pracuje aj na ďalšom rozšírení modelového radu Jazz. Bude ním nový variant Crosstar určený pre ľudí, ktorým sa páči dizajn štýlu crossover. Nový Crosstar sa bude dodávať s rovnakým hybridným hnacím ústrojenstvom ako Jazz a interiérovými funkciami ako štandardný model. Bude mať však zvýšenú svetlú výšku, jedinečný dizajn prednej mriežky, vode odolné čalúnenie a integrované strešné nosníky.

Nový minimalistický čistý dizajn

Hatchback novej generácie segmentu B od Hondy predstavuje evolúciu v okamžite rozpoznateľnej siluete MPV Jazz. Filozofia plynulého čistého dizajnu, ktorá bude definovať budúce modely Hondy, pokračuje v kľúčových konceptoch funkčnosti a krásy, ktorá sa najprv objavila v automobile Honda e.

Vďaka novým konštrukčným technológiám má predný stĺpik len polovičnú šírku oproti predchádzajúcemu modelu, čím sa zlepšil horizontálny výhľad dopredu. Štíhla konštrukcia predného stĺpika je umožnená výrazne zlepšenou torznou tuhosťou a novými konštrukčnými technológiami, ktoré energiu nárazu posúvajú smerom k prednému svetlu a stĺpikom dverí.

Rázne línie boku automobilu sa vyznačujú sviežou jednoduchosťou tvaru. Ostrejšie, vertikálnejšie línie vo výške pliec zvýrazňujú zadný blatník a podbehy a posilňujú širší postoj automobilu a pocit stability. Dizajn zadnej časti automobilu odzrkadľuje čisté línie vpredu a vyznačuje sa novými horizontálnymi združenými svetlami a samostatným strešným spojlerom.

Vynikajúce vlastnosti hybridného e:HEV

Doteraz prvýkrát sa bude Jazz v Európe predávať len s pokročilým dvojmotorovým hybridným hnacím ústrojenstvom, ktoré poskytuje výnimočnú zmes silných a výkonných jazdných vlastností a pôsobivej spotreby paliva. Tento systém je vyvinutý špeciálne pre Jazz a poskytuje hladký a priamy pocit z jazdy s dobrou odozvou.

Nová intuitívna konektivita

Intuitívna technológia informačno-zábavného systému so zabudovanou konektivitou a prístupovým bodom WiFi zabezpečuje, aby pasažieri mohli ostať v spojení so svojim bežným životom. Nové rozhranie s dotykovou LED obrazovkou sa vyznačuje podobným štýlom ovládania ako smartfóny, potiahnutím sa dá prechádzať naposledy použitými aplikáciami a zoznamom médií. Komplexný balík zabudovaných aplikácií sa môže doplniť plynulým zrkadlením smartfónov prostredníctvom zabudovaných systémov Android Auto a Apple CarPlay, ktoré sú pre cestujúcich v Jazze prvýkrát dostupné prostredníctvom bezdrôtového pripojenia.

Interiér: kvalita a komfort

Kvalita interiéru nového Jazzu poskytuje úroveň komfortu a priestrannosti, ktorá je v segmente B bezkonkurenčná. Moderné usporiadanie interiéru je doplnený prehľadným, jednoducho používaným prístrojovým panelom. Aj široká lakťová opierka na stredovej konzole odzrkadľuje špecifikácie interiéru vyššieho segmentu automobilov.

Nové širšie predné sedadlá stabilizujú telá cestujúcich a vyznačujú sa výstužnou konštrukciou, ktorá nahrádza predtým použité pružiny, čím sa zabraňuje únave pri dlhých jazdách. Aj zlepšená konštrukcia zadného sedadla a hrubšie zadné sedadlo poskytujú cestujúcim väčší komfort.

Konštrukcia predného stĺpika zlepšuje horizontálny výhľad cestujúcich a množstvo prirodzeného svetla, prenikajúceho cez široké čelné sklo a predné bočné sklá, slúži na zvýšenie pocitu priestrannosti kabíny.

Bezkonkurenčne priestranný interiér

Nový Jazz si zachováva špičkovú úroveň priestrannosti interiéru, ktorá bola puncom predchádzajúcej generácie. Kľúčom v maximalizácii priestoru v kabíne je umiestnenie palivovej nádrže v strede rámu pod prednými sedadlami, čo je v tejto triede jedinečné. Vďaka tomu si Jazz mohol zachovať výnimočne univerzálne zadné sedadlá Magic Seats, ktoré v závislosti od požadovaného priestoru pre náklad ponúkajú možnosti fold-flat alebo flip-up.

Komplexný balík bezpečnostných funkcií

Nový Jazz má najkomplexnejší balík pokročilých bezpečnostných funkcií a pomôcok pre vodiča vo svojej triede. Rozsah technológie Honda Sensing je zdokonalený o novú širšiu kameru s vysokým rozlíšením, ktorá nahrádza predchádzajúcu zostavu kamery s radarom. Vďaka tomu sa zlepšilo povedomie o okolí vozidla vrátane rozpoznania okrajov bez obrubníkov alebo označení krajnice.

Brzdový systém na zmiernenie následkov kolízie (CMBS) je vylepšený o detekciu chodcov a cyklistov v prípade chýbajúceho pouličného osvetlenia v noci a teraz použije brzdy, ak blížiace sa vozidlá pretínajú dráhu vozidla alebo do nej zatáčajú. Nový kamerový systém umožňuje adaptívnemu tempomatu (ACC) sledovať aj premávku pri nízkych rýchlostiach v zápchach a zapnutím systému na kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu v meste alebo na vidieckych cestách, ako aj na viacprúdových diaľniciach, čím zvyšuje bezpečnosť vo viacerých situáciách.

Začiatok predaja novej generácie Hondy Jazz na európskych trhoch je naplánovaný na leto 2020.

Autor: J. Goldberger a Honda
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.