Nová Kia Niro: Zmenený vzhľad a tri druhy pohonov

Streda, 06 apríl 2022

Druhá generácia prichádza s menej konvenčným vzhľadom a ponúkne okrem plného hybridného a zásuvkového plug-in hybridu aj plne elektrický, s ktorým vydrží na ceste v pohybe 463 kilometrov.

1-kia-niro
Nová Kia Niro v sériovej podobe ako plne elektrický model

Nové Niro je dlhé 4420 mm, na šírku meria 1825 mm a vysoká je 1570 mm. Prepracovaná konštrukcia stojí na platforme K tretej generácie. Rázvor 2720 mm a vylepšené rozmery kabíny obohatili priestor kabíny pre vyšší komfort cestujúcich v podobe špičkového priestoru a možností na odkladanie predmetov.

Niro ťaží z najnovších technologických vylepšení od spoločnosti Kia. Okrem toho, že nové Niro ponúka odvážnejší dizajn a radí sa medzi crossovery, ponúkne jej druhá generácia verzie pohonu hybrid, plug-in hybrid (nabíjanie zo zásuvky) a plne elektrický pohon.

Tri najmodernejšie elektrifikované pohonné jednotky, udržateľné materiály v interiéri a podľa automobilky výnimočné bezpečnostné funkcie zaručujú, že nová verzia modelu Niro naplní očakávania zákazníkov. Niro je súčasťou rozširujúcej sa ponuky ekologických modelov značky.

Dizajnu novej Kia Niro pribudlo viacero hrán, vpredu charakteristická tigria maska, ktorá ide v štýle aktuálneho štylistického smeru Kia. Nové Niro má inak riešené aj predné svetlomety. Zmenené sú aj zadné, teraz vertikálne orientované.

Interiér. Riešený je tiež po novom: v prvom rade prístrojový panel je navrhnutý asymetricky, a to tak, že ústredným prvkom je širokouhlý displej multimediálneho systému, ďalším digitálny prístrojový štít. Panel klimatizácie je oddelený a ovláda sa dotykovo. Pripomeňme ešte, že nové Niro má použité udržateľné a recyklovateľné materiály, ktoré zdobia interiér.

Crossovery segmentu C sú v súčasnosti, a to nie je nič nové, jedným z najkonkurencieschopnejších automobilov na trhu a automobilky ich doslova chrlia. Do tohto segmentu sa radí aj nová Kia Niro. Prináša odlišnosti, vďaka ktorým vynikne v tomto preplnenom segmente. Dokonalá kombinácia formy a funkcie zaisťuje, že nové Niro je bezpečné rodinné auto s priaznivými ekonomickými a ekologickými vlastnosťami a nabáda ľudí zamieriť k elektrifikácii.

Takže Niro, ako sme to už spomenuli, používa tri rôzne pohonné systémy, všetky elektrifikované. Základom je Niro hybrid (HEV), má benzínový motor 1,6 GDi/141k, kapacitu akumulátora 1,32 kWh, výkon elektromotora 32 kW a šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovka DCT. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy a najvyššia rýchlosť je 166 km/h.

Verzia plug-in hybrid (PHEV) má benzínový štvorvalec s atmosférickým plnením 1,6 GDi/183k, kapacitu akumulátora 11,1 kWh, výkon elektromotora 62 kW, dojazd v čisto elektrickom režime 65 km. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,8 sekundy a najvyššia rýchlosť je 167 km/h.

Čisto elektrické Niro má elektromotor s výkonom 150 kW, prevodovku jednostupňovú, dojazd 463 kilometrov. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,8 sekundy a najvyššia rýchlosť je 167 km/h. Všetky tri verzie majú pohon kolies prednej nápravy.

1-kia-niro 2-kia-niro 3-kia-niro
Autor: J. Goldberger
Foto: Kia
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.