Nová Škoda Fabia. Odhaľuje ju prvý teaser.

Nedeľa, 14 február 2021

Škoda Fabia štvrtej generácie sa svetu predstaví na jar tohto roku, do predaja sa dostane až na jeseň. Prvú siluetu populárneho päťdverového hatchbacku zverejnila česká Škoda práve teraz.

skoda-fabia

Nová Škoda Fabia nahradí súčasný model tretej generácie, ktorý je na trhu od roku 2014 a po prvý raz využije modulárnu platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Isté je aj to, že nová Fabia ponúkne výhradne len zážihové motory najnovšej generácie.

Ako je to už u automobilky Škoda tradičným zvykom, aj teraz začína s postupným odhaľovaním nového modelu, teraz je to silueta bočného pohľadu. Silueta ukazuje líniu strechy a nové proporcie vozidla. Nová platforma prináša viac priestoru v interiéri, najmodernejšie asistenčné systémy a väčšie možnosti konektivity.

Na snímke vidieť päťdverový hachbach, ktorý príde ako prvý, za ním potom verzia kombi. Tá však až niekedy v roku 2023, dovtedy sa bude vyrábať existujúca Fabia Combi, avšak len vo verzii Tour.

Nová Škoda Fabia je v porovnaní so súčasnou generáciou väčšia vo všetkých smeroch. Narástol objem batožinového priestoru o 50 litrov a s objemom 380 litrov bude patriť medzi najväčšie vo svojom segmente.

Vďaka novej koncernovej platforme bude mať nová fabia väčšiu tuhosť karosérie. Nový model fabie prináša aj vylepšenia v oblasti pasívnej bezpečnosti, ponúkne tiež širokú škálu moderných asistenčných systémov, ktoré boli doteraz dostupné len pre vozidlá vyššej triedy.

Fabia štvrtej generácie prináša najmodernejšie benzínové motory. Všetky dostupné pohonné jednotky pochádzajú z generácie Evo koncernu Volkswagen a chváli ich vysoká účinnosť a nízke emisie. Nová fabia je vybavená pohonom predných kolies a manuálnou šesťstupňovou, alebo automatickou osemstupňovou DSG prevodovkou.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.