Nová Škoda Fabia: Reálna podoba, stále však zamaskovaná

Sobota, 27 február 2021

Uvedenie nového modelu Škoda Fabia štvrtej generácie je na spadnutie. Po siluete uvoľnila automobilka snímky, na ktorých nová Fabia zostáva naďalej zamaskovaná, ale už ako reálny model.

Skoda-Fabia

Nová generácia prichádza po dvadsiatich dvoch rokoch od premiéry prvého modelu jedného z najobľúbenejších a najpredávanejších áut českej automobilky. Úplne nový model Fabie zaujme novými prvkami na exteriéri a modernými asistenčnými systémami, ktoré poznáme z modelov vyšších tried.

Nová Škoda Fabia je prvá Fabia postavená na platforme MQB A0. Oproti predchodcovi je väčšia, športovejšia a aj bezpečnejšia. Má výrazný vzhľad a ponúka veľkorysejší vnútorný priestor, viac komfortu a vyššiu úroveň bezpečnosti vďaka moderným asistenčným systémom.

Dvadsaťdva rokov, ktoré uplynuli od premiéry prvej Fabie, je dostatočne dlhý čas na to, aby sa preverili známe prednosti tohto malého hatchbacku, medzi ktoré patrí spoľahlivosť, ľahká obsluha a vysoká praktickosť s vyššou úrovňou bezpečnosti, komfortu a dynamiky.

Ak sa pozrieme na reč čísiel, tak nová Fabia je dlhá 4108 mm, čo je viac oproti súčasnej o 111 mm. Na šírku meria 1780 mm, takže pridala 48 mm. Vysoká je 1459 mm, a tu je zmena v tom, že je nižšia od predchodcu o osem milimetrov. Rázvor novej Fabie meria 2564 mm. Väčšia dĺžka auta však ukazuje, že autá segmentu B, do ktorého Fabia patrí, mierne prerastá.

V praxi to môže znamenať, že v kabíne bude pre posádku viac miesta vpredu i vzadu. Možno sa bude do auta aj ľahšie nastupovať a aj vystupovať. A čo kufor, teda priestor na batožiny? Má až 380 litrov, a to je pre mladoboleslavské autá typické. Pribudlo až plných 50 litrov.

Nová Fabia ponúkne tri trojvalcové motory TSI s priamym vstrekovaním a dva MPI. Základom je motor MPI vo výkonových verziách 48 kW (65k) a 59 kW (80k), ku ktorým sa viaže päťstupňová manuálna prevodovka. Výkonnejšia verzia má 70 kW (95 k), a tá sa spája rovnako s päťstupňovým manuálom.

Ešte silnejšia je verzia preplňovaného trojvalca TSI s výkonom 81 kW, čo je rovných sto konských síl. Na predné kolesá sa prenášajú cez sedemstupňovú automatickú svojspojkovú prevodovku DSG, alebo šesťstupňovú mechanickú s ručným radením.

Výkonovým stropom pre novú Fabiu je štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150k). Dostupná bude jedine so sedemstupňovou DSG prevodovkou. To je z ponuky motorov všetko, žiadne CNG ani hybrid vraj nová Fabia v budúcnosti ponúkať nebude.

Už v minulom článku sme o novej generácii Fabie spomenuli, že v súčasnosti sa s verziou kombi zatiaľ neráta. Fabia kombi však v ponuke automobilky Škoda chýbať nebude. Do roku 2023 bude na trhu súčasný model Combi pod menom Fabia Tour.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
VW-Slovakia
Volkswagen Slovakia avizuje v tejto náročnej koronavírusovej situácii sto voľných pracovných miest. Nových zamestnancov hľadá na montážne linky vozidiel pre svoj výrobný závod v Devínskej Novej Vsi. Dopyt po nových zamestnancoch súvisí s dynamickým vývojom výrobného plánu, ktorý je podmienený aktuálnym nárastom dopytu nových automobilov na svetových trhoch. Volkswagen Slovakia tak potvrdzuje pozíciu podniku ako stabilného a spoľahlivého zamestnávateľa, v ktorom vyše 40 % zamestnancov pracuje nepretržite viac ako 10 rokov. V horizonte najbližších rokov očakáva podnik v súvislosti s príchodom nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb vytvorenie ďalších približne dvetisíc nových pracovných miest.
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.