Nové BMW 4 Coupé už v predaji, cena od 45 750 eur

Pondelok, 19 október 2020

Nové kupé BMW radu 4 sme na našom webe predstavili začiatkom júna tohto roku, teraz sme sa s novinkou v novom štýle s obrovitými ľadvinkami osobne zoznámili pri jeho slovenskom uvedení.

1-DSC0080

Nové BMW radu 4 Coupé je akýmsi pomyselným vrcholom športových kupé modrobielej mníchovskej značky. V ponuke nového modelu nechýba ani rýchla verzia s benzínovým radovým šesťvalcovým motorom.

Kupé BMW radu 4 druhej generácie malo premiéru v septembri tohto roku a v týchto dňoch zavítalo na Slovensko. Na statickej prezencii sme sa s ním osobne zoznámili. Na pomerne stiesnenom priestore nás vítal impozantne vyzerajúci automobil s obrovitými ľadvinkami, čo je veľká zmena oproti tomu, na čo sme boli zvyknutý pri doterajších bavoráckych modeloch.

BMW 4 Coupé je výraznejšie a športovejšie od svojho predchodcu. Konštrukcia dvojdverového kupé od proporcií a na mieru vytvorených dizajnových prvkov až po špeciálne naladenie podvozka prispieva k mimoriadnemu jazdnému zážitku. Zameranie na radosť z dynamickej jazdy vytvára výrazne ostrejší charakter ako jeho predchodca.

Nový model BMW radu 4 Coupé nadväzuje na tradíciu značky BMW s vozidlami typu kupé, ktorú už takmer 90 rokov vytvárajú úspešné legendárne športové automobily. Vynovenie nového modelového radu BMW radu 4 Coupé odráža dôraz kladený na dynamický potenciál vložený do konštrukcie vozidla.

Pri uvedení na trh bude v ponuke nového kupé tróniť model BMW M440i xDrive s benzínovým radovým 3-litrovým šesťvalcovým motorom s výkonom 275 kW/374k s veľmi prijateľnou spotreba 6,8 až 7,1/100 km a emisiami CO2 155 až 163 g/km. Spočiatku ho doplnia dvojica štvorvalcových benzínových a jeden naftový motor.

Ponuku kupé strednej triedy otvára benzínový štvorvalcový dvojliter 420i s výkonom 135 kW/184k. Ďalším je benzínový štvorvalec (430i) s rovnakým objemom ale vyšším výkonom 190 kW/258k. Vrcholom ponuky benzínových motorov je šesťvalec (440i xDrive) s objemom 2998 cm³ a výkonom 275 kW/374k.

Trojicu benzínových motorov dopĺňajú štvorvalcové turbodiesle (420d a 420d xDrive), ktoré disponujú výkonom 140 kW/190k. Ku všetkým pohonným jednotkám sa viažu automatické prevodovky, kupé radu 4 manuálne prevodovky neponúka.

S uvedením kupé BMW radu 4 sme spoznali aj slovenské ceny nového kupé. Začínajú na sume 45 750 eur, čo je cena za benzínový štvorvalec vo verzii 420i s výkonom 135 kW/184k. Verzia 430i (190 kW/258k) má cenu 50 700 eur, a za model so šesťvalcovým motorom (275 kW/374k) zaplatí zákazník 67 050 eur.

Turbodiesel BMW 420d (140/190k) s pohonom len zadnej nápravy sa ponúka za 48 350 eur a model 420d xDrive s pohonom 4x4 je za 50 950 eur. Oba modely sú vybavené výlučne automatickou prevodovkou.

Vrcholový model BMW M440i xDrive Coupe si záujemca môže odviesť za 67 050 eur. V základe má kolesá z ľahkých zliatin, kožené čalúnenie sedadiel, športovú automatickú prevodovku a športový diferenciál, športový multifunkčný volant potiahnutý kožou, variabilné športové riadenie.

V základnej výbave nového kupé nechýba ďalej tempomat, automatická klimatizácia, komfortný vstup a štartovanie, elektrické nastavovanie a vyhrievanie predných sedadiel s pamäťou pre sedadlo vodiča, systém núdzového volania, BMW laserové svetlomety, asistent diaľkových svetiel, Head-up displej na čelnom skle, systém ovládania vybraných funkcií gestami a iné. V základe nie je metalický lak.

Ak chce kupujúci niečo navyše, musí si priplatiť, napríklad za metalickú arktickú modrú 982 eur, kožu Vernasca Cognac s dekoratívnym prešívaním 1602 eur. Ak si k tomu pridáte ešte M-kové Sport brzdy červené (362 eur), prístrojovú dosku Sensatec (568 eur), stmavené sklá vzadu (465 eur), audio systém Harman/Kardon Surround Sound (930 eur) a inú príplatkovú výbavu, potom cena BMW M440i xDrive Coupé vyjde s daňou na 90 194 eur, bez dane 75 161 eur.

V tejto cene je už aj mobilná kompatibilita vrátane bezdrôtového nabíjania mobilných telefónov (465 eur), športové sedadlá vpredu (1023 eur), jazdný asistent Professional (935 eur), rozšírený asistent parkovania (517 eur) a rad ďalších luxusných doplnkov.

Nové BMW radu 4 Coupé sa do predaja uviedlo v týchto dňoch.

1-DSC0080 2-DSC0079 3-DSC0089 4-DSC0108 5-DSC0082 6-DSC0092 7-DSC0095 8-DSC0101 9-DSC0105 10-DSC0106 11-DSC0078 12-DSC0114 13-DSC0120 14-DSC0119 15-DSC0123 16-DSC0126 17-DSC0129 18-DSC0132
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."