Nové BMW 4 Coupé už v predaji, cena od 45 750 eur

Pondelok, 19 október 2020

Nové kupé BMW radu 4 sme na našom webe predstavili začiatkom júna tohto roku, teraz sme sa s novinkou v novom štýle s obrovitými ľadvinkami osobne zoznámili pri jeho slovenskom uvedení.

1-DSC0080

Nové BMW radu 4 Coupé je akýmsi pomyselným vrcholom športových kupé modrobielej mníchovskej značky. V ponuke nového modelu nechýba ani rýchla verzia s benzínovým radovým šesťvalcovým motorom.

Kupé BMW radu 4 druhej generácie malo premiéru v septembri tohto roku a v týchto dňoch zavítalo na Slovensko. Na statickej prezencii sme sa s ním osobne zoznámili. Na pomerne stiesnenom priestore nás vítal impozantne vyzerajúci automobil s obrovitými ľadvinkami, čo je veľká zmena oproti tomu, na čo sme boli zvyknutý pri doterajších bavoráckych modeloch.

BMW 4 Coupé je výraznejšie a športovejšie od svojho predchodcu. Konštrukcia dvojdverového kupé od proporcií a na mieru vytvorených dizajnových prvkov až po špeciálne naladenie podvozka prispieva k mimoriadnemu jazdnému zážitku. Zameranie na radosť z dynamickej jazdy vytvára výrazne ostrejší charakter ako jeho predchodca.

Nový model BMW radu 4 Coupé nadväzuje na tradíciu značky BMW s vozidlami typu kupé, ktorú už takmer 90 rokov vytvárajú úspešné legendárne športové automobily. Vynovenie nového modelového radu BMW radu 4 Coupé odráža dôraz kladený na dynamický potenciál vložený do konštrukcie vozidla.

Pri uvedení na trh bude v ponuke nového kupé tróniť model BMW M440i xDrive s benzínovým radovým 3-litrovým šesťvalcovým motorom s výkonom 275 kW/374k s veľmi prijateľnou spotreba 6,8 až 7,1/100 km a emisiami CO2 155 až 163 g/km. Spočiatku ho doplnia dvojica štvorvalcových benzínových a jeden naftový motor.

Ponuku kupé strednej triedy otvára benzínový štvorvalcový dvojliter 420i s výkonom 135 kW/184k. Ďalším je benzínový štvorvalec (430i) s rovnakým objemom ale vyšším výkonom 190 kW/258k. Vrcholom ponuky benzínových motorov je šesťvalec (440i xDrive) s objemom 2998 cm³ a výkonom 275 kW/374k.

Trojicu benzínových motorov dopĺňajú štvorvalcové turbodiesle (420d a 420d xDrive), ktoré disponujú výkonom 140 kW/190k. Ku všetkým pohonným jednotkám sa viažu automatické prevodovky, kupé radu 4 manuálne prevodovky neponúka.

S uvedením kupé BMW radu 4 sme spoznali aj slovenské ceny nového kupé. Začínajú na sume 45 750 eur, čo je cena za benzínový štvorvalec vo verzii 420i s výkonom 135 kW/184k. Verzia 430i (190 kW/258k) má cenu 50 700 eur, a za model so šesťvalcovým motorom (275 kW/374k) zaplatí zákazník 67 050 eur.

Turbodiesel BMW 420d (140/190k) s pohonom len zadnej nápravy sa ponúka za 48 350 eur a model 420d xDrive s pohonom 4x4 je za 50 950 eur. Oba modely sú vybavené výlučne automatickou prevodovkou.

Vrcholový model BMW M440i xDrive Coupe si záujemca môže odviesť za 67 050 eur. V základe má kolesá z ľahkých zliatin, kožené čalúnenie sedadiel, športovú automatickú prevodovku a športový diferenciál, športový multifunkčný volant potiahnutý kožou, variabilné športové riadenie.

V základnej výbave nového kupé nechýba ďalej tempomat, automatická klimatizácia, komfortný vstup a štartovanie, elektrické nastavovanie a vyhrievanie predných sedadiel s pamäťou pre sedadlo vodiča, systém núdzového volania, BMW laserové svetlomety, asistent diaľkových svetiel, Head-up displej na čelnom skle, systém ovládania vybraných funkcií gestami a iné. V základe nie je metalický lak.

Ak chce kupujúci niečo navyše, musí si priplatiť, napríklad za metalickú arktickú modrú 982 eur, kožu Vernasca Cognac s dekoratívnym prešívaním 1602 eur. Ak si k tomu pridáte ešte M-kové Sport brzdy červené (362 eur), prístrojovú dosku Sensatec (568 eur), stmavené sklá vzadu (465 eur), audio systém Harman/Kardon Surround Sound (930 eur) a inú príplatkovú výbavu, potom cena BMW M440i xDrive Coupé vyjde s daňou na 90 194 eur, bez dane 75 161 eur.

V tejto cene je už aj mobilná kompatibilita vrátane bezdrôtového nabíjania mobilných telefónov (465 eur), športové sedadlá vpredu (1023 eur), jazdný asistent Professional (935 eur), rozšírený asistent parkovania (517 eur) a rad ďalších luxusných doplnkov.

Nové BMW radu 4 Coupé sa do predaja uviedlo v týchto dňoch.

1-DSC0080 2-DSC0079 3-DSC0089 4-DSC0108 5-DSC0082 6-DSC0092 7-DSC0095 8-DSC0101 9-DSC0105 10-DSC0106 11-DSC0078 12-DSC0114 13-DSC0120 14-DSC0119 15-DSC0123 16-DSC0126 17-DSC0129 18-DSC0132
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.