Nové BMW M8: Prestížny svet luxusných športových áut

Štvrtok, 27 január 2022

Po BMW radu 8 z rokov 1989 až 1999 bol nástupca "osmičky" z roku 2018 pokračovaním vrcholového modelu bavorskej automobilky (po tom, čo BMW vyradilo rad 6 z výroby). Po ďalších približne štyroch rokoch ohlasuje nemecká automobilka ofenzívu na modernizáciu osmičkového radu, a to tak kupé, ako aj cabrio a gran cabrio.

1-bmw-m8-cabrio

Žiadne trochárčenie s postupným zavadzaním modernizovaných modelov, ale šup takmer naraz všetky tri karosárske verzie. Môžeme sa tešiť na dvojdverové kupé, kabriolet, ale aj štvordverové Gran Coupé. Všetky tri v plnej sile ako eMkové modely. Navyše všetky so šperkom Competition, čo všetky tri verzie povyšuje na vyššiu úroveň.

Modely BMW M8 Competition Coupé, M8 Competition Cabrio a M8 Competition Gran Coupé sú jedinečné svojim výkonom, luxusom a tiež impozantným vzhľadom, a to už čo nevidieť, keďže divízia BMW M ich príchod sľubuje na jar 2022. Vylepšujú vzhľad svojich predchodcov, techniku cielene navrhnutými úpravami i novými technológiami.

Najnovšia generácia modelov BMW M8 sa bude vyznačovať aj novou ponukou farieb exteriéru a novými vzormi M diskov kolies z ľahkých zliatin. Pre nové luxusné vysokovýkonné modely budú prvýkrát k dispozícii aj svetlomety M Shadow Line, čím sa otvorili ďalšie možnosti prispôsobenia ich vzhľadu.

Extra svieži nádych prináša do interiéru kompletné čalúnenie kožou Merino/Alcantara v novej čierno-oranžovej farebnej schéme Black/Sakhir Orange. Operačný systém BMW iDrive teraz pre jednoduchšie používanie prichádza aj s 12,3-palcovým dotykovým displejom a umožňuje rýchle, jednoduché a intuitívne ovládanie množstva funkcií vozidla.

Kľúčovým prvkom troch nových modelov je technológia pohonu a podvozku navrhnutá tak, aby poskytovala vzrušujúci zážitok z jazdy. Silu pre impozantný výkon vozidla dodáva motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo, ktorý vyvinie najvyšší výkon 460 kW/625 k a maximálny krútiaci moment 750 Nm. To ich katapultuje na stovku za 3,2 sekundy (3,3 sekundy pre M8 Competition Cabrio) a potom ide ženie až do výšin 305 km/h.

Osemstupňová prevodovka M Steptronic s technológiou Drivelogic so systém pohonu všetkých kolies M xDrive zaisťujú, aby sa tento vysoký výkon optimálne a účinne dostal na vozovku. Technológia podvozku individuálne vyladená pre každý konkrétny model zaisťuje harmonický mix dynamiky, agilnosti a presnosti.

V štandardnej výbave sa všetky tri eMká budú dodávať s 20palcovými kolesami z ľahkých zliatin so vzhľadom hviezdicových lúčov, M športovým diferenciálom, sedieť sa bude na M športových karbónových sedadlách s čalúnením koža/Alcantara a premiéru budú mať svetlomety Shadow Line. A niečo určite zostane aj na príplatkovú výbavu.

Nové modely BMW M8 modely majú dravý vzhľad a zachovávajú si aj normálnu veľkosť ľadviniek. Presné rozmery nepoznáme, vieme však, že ide o poriadne veľké kusy. Veď napríklad už predchádzajúci model kupé mal dĺžku takmer 4,9 metra, šírku viac ako 1,9 metra a na výšku meral len necelých 1,4 metra.

Divízia BMW M novými modelmi kupé, cabrio a gand cabrio posilňuje svoju pozíciu v luxusnom segmente. Všetky predstavujú vrchol modelovej ponuky divízie BMW M. Trojica vrcholových modelov prináša do prestížneho sveta luxusných športových automobilov interpretácie, ktoré sú vlastné len modelom M.

Autor: J. Goldberger, Zdroj: BMW
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.