Nový Citroën C3: Prepracovaný vzhľad a viac komfortu

Utorok, 18 február 2020

Tretia generácia Citroën C3, jedného z najpredávanejších modelov segmentu malých áut po štyroch rokoch na trhu dospela k omladzovacej procedúre. Čo všetko modernizácia tohto celosvetovo úspešného modelu francúzskej automobilky prináša?

1-Citroën-C3

Od prvého predstavenia tretej generácie Citroënu C3koncom roka 2016 sa predalo už 750 tisíc týchto vozidiel. Úspech slávi vďaka modernému vzhľadu, pričom nekopíruje žiadneho konkurenta. Vyníma sa svojou výnimočnosťou a rozšíreným množstvom farieb, ale aj zvýšeným komfortom. Nový C3 prichádza v čase, keď s novými generáciami v tomto segmente prišli modely ako Renault Clio, Opel Corsa i Peugeot 208.

Svoj výrazný charakter a novú identitu dáva nový C3 najavo novou prednou maskou inšpirovanou ostatnými štúdiami značky a novými svetlometmi, ktoré sú rozdelené a vo všetkých výbavách diódové. Upravené sú aj nárazníky vpredu i vzadu a novinkou sú aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin.

Množstvo individuálnych úprav obsiahnutých v modernizovanom modeli C3 zahŕňa až 97 kombinácií exteriéru, tri úpravy strechy, tri druhy výbavy interiéru a dva druhy nových diskov kolies. Nové je aj rozmiestnenie a vzhľad dizajnových prvkov Airbump na bokoch karosérie, ktoré sú typické tak pre tento model ako aj pre značku Citroën.

Novinkou nového modelu C3 sú dva varianty, resp. vyhotovenia interiéru. Emerald ambience charakterizujú tmavé odtiene a majú stelesňovať dynamiku, druhý variant Techwood ambience je luxusnejší s doplnkami z dreva.

Viac komfortu poskytnú cestujúcim nové sedadlá Advanced Comfort (prevzaté z modelu C4 Cactus), ktoré sú v tomto segmente áut použité po prvý raz. Dvanásť asistenčných prvkov zjednodušia život v aute, vrátane predných parkovacích senzorov. V C3 nájde budúci majiteľ aj nové služby konektivity, ako Connect Assist s možnosťou asistenčného a SOS volania, Connect Nav so 7-palcovou dotykovou obrazovkou a Connect Play, čo je možnosť zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu.

Paleta spaľovacích motorov spĺňa normu Euro 6. Spája ich vysoký výkon a nízke emisie. Benzínové sú zastúpené motorom 1,2 PureTech vo výkonových verziách 61 kW (83 k) a 81 kW (110 k). Obe verzie štandardne s manuálnou prevodovkou, silnejšia aj so šesťstupňovým automatom. Citroën nezabudol ani prívržencov vznetových motorov, pre ktorých je určená pohonná jednotka 1,5 BlueHDi s výkonom 75 kW (102 k) kombinovaná s päťstupňovým manuálom.

Očakáva sa, že omladený Citroën C3 príde k predajcom na Slovensku v júni tohto roku.

2-Citroën-C3 3-Citroën-C3 5-Citroën-C3 6-Citroën-C3
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroen
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.