Nový Hyundai Tucson prichádza v extravagantnom štýle

Streda, 30 september 2020

Hyundai odhalil novú generáciu modelu Tucson. Má celkom nový a odvážny dizajn, širokú ponuku motorov a špičkové technológie. Ponúka v segmente kompaktných SUV najviac elektrifikovaných pohonných jednotiek a zdôrazňuje záväzok automobilky používať najčistejšie pohony.

1-hyundai-tucson

Tucson je na trhu od roku 2004, v rokoch 2009 až 2015 ho nahrádza druhá generácia, ktorá nesie nové pomenovanie ix35. Ďalšia sa vrátila k pôvodnému pomenovaniu Tucson. Nová, v poradí už štvrtá generácia modelu Tucson chce pokračovať v úspešnom ťažení svojich predchodcov a nadviazať na ich predajné úspechy.

Od nového Tucsona si kórejská automobilka veľa a oprávnene sľubuje. Viac ako sedem miliónov predaných kusov tucsonov troch predchádzajúcich generácií je veľavravné číslo. Teraz má nový model pritiahnuť pozornosť kupujúcich odvážnym a úplne novým dizajnom.

Tucson štvrtej generácie nie je iba evolúciou, ale dizajnovou revolúciou značky. Ponúka tiež bohatú výbavu a sama automobilka hovorí o najlepšom balíku bezpečnostných prvkov v triede a o pohodlí zameranom na rodiny.

Dizajn charakterizuje hlavne extravagantný štýl dizajnu, čo vidieť najmä na prednej partii auta. Tu vyniknú unikátne svetlomety opticky prechádzajúce do masky chladiča. Takto vraj bude nový Tucson lepšie rozpoznateľný na ceste v nabitom segmente kompaktných SUV. Ide o špičkovú dizajnovú technológiu, ktorá dodáva novému Tucsonu výnimočné postavenie na ceste. Aj na dizajnovo výraznej zadnej časti Tucsona sú koncové svetlá tak ako vpredu opticky prepojené.

Nový Tucson ponúkne najširšiu paletu elektrifikovaných pohonných jednotiek v segmente kompaktných SUV, od hybridných cez plug-in hybridné a mild hybridné so 48 V elektrickou sieťou. V ponuke pohonných jednotiek nového Tucsona je aj viacero konvenčných motorov, benzínových i naftových.

Prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Hyundai Motor Europe Michael Cole hovorí, že predstavenie nového modelu Tucson bolo pre Hyundai dôležité aj preto, aby rozšírili elektrifikáciu aj do celosvetovo najpredávanejšieho SUV.

Nový Tucson ako globálny model sa bude vyrábať vo viacerých závodoch vo svete, vrátane závodu Hyundai v českých Nošoviciach.

1-hyundai-tucson 2-hyundai-tucson 3-hyundai-tucson
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.