Nový Isuzu D-Max: Pick-up ako pracant i do divadla

Štvrtok, 31 december 2020

Japonská automobilka Isuzu, tradičný výrobca nákladných automobilov, prichádza na európsky trh s pick-upom D-Max novej generácie. Podľa tvorcov nového D-Maxu siedmej (tretej ?) generácie ide o osobné auto z dielne výrobcu nákladných automobilov.

1-D-Max

Nová generácia pick-upu D-Max je podľa japonského výrobcu kompletne nový model prepracovaný opticky i technicky a predstavuje alternatívu blízku k SUV. D-Max však neskrýva ani fakt, že je to pracant súci na každé použitie a do každého terénu. Predurčuje ho na to jeho robustnosť i flexibilita. Poslúži tak remeselníkom, ako aj živnostníkom, ale ja lesným robotníkov, tiež sa dá s ním ísť aj do divadla.

Automobilka Isuzu si nový D-Max považuje. Vraví, že investovala doň viac ako štyri milióny kilometrov a šesť rokov vývoja, a vytvorila tak najpokročilejšie a najmodernejšie vozidlo, aké kedy Isuzu vyrobilo. Nový D-Max sa už nejaký čas vyrába v Thajsku, odkiaľ sa teraz chystá vyraziť na cestu do Európy. A tak ho môžeme privítať aj v našej krajine.

Nový D-Max sa predstavuje s novým moderným dizajnom masky chladiča a nad ním výrazným nápisom Isuzu. S tým kontrastujú zadné koncové svetlá, ktoré akoby zaspali dobu. Tak ako súčasná generácia, aj nový D-Max ponúka tri varianty karosérie: dvojdverové vyhotovenie Single Cub, ktoré dopĺňa predĺžená verzia Space Cub a štvordverový variant Double Cub. Štandardom sú varianty výbavy L, LS, LSE a pribudol špičkový V-Cross.

Dĺžka nového pick-upu sa v závislosti od počtu dverí verzie pohybuje od 5230 mm do 5285 mm pri rovnakej dĺžke rázvoru náprav 3125 mm pre všetky verzie.

Nový Isuzu D-Max preukázal pri uvedení na trh vysoký bezpečnostný štandard v nárazovom teste Euro NCAP, keď získal najvyššie ohodnotenie piatimi hviezdičkami.

Nový D-Max sa spolieha na prepracovaný turbodúchadlom preplňovaný vznetový štvorvalec s objemom 1,9 litra. Vylepšený nový motor má výkon 150 koní (110 kW) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm, čo je o 10 kW a 10 Nm menej ako má súčasná pohonná jednotka a čo pravdepodobne súvisí s prispôsobením sa európskym emisným nomám.

V Isuzu zapracovali aj na vylepšení jazdnej stability a ovládateľnosti vozidla vďaka prepracovaným nápravám a riadeniu, a na účinnejších brzdách použitím väčších brzdových kotúčov.

Tieto výkony umožňujú pick-upu uviesť užitočný náklad do 1,1 tony a ťahať príves do hmotnosti 3,5 tony. Čerešničkou je brodivosť do 800 milimetrov, elektricky ovládaná uzávierka diferenciálu pre lepšiu priechodnosť v teréne a v interiéri vyhrievané sedadlá a parkovací asistent vzadu.

Pick-up D-Max ponúka nové technológie a funkcie konektivity pre väčší zážitok z jazdy. Vodičovi slúži najmodernejší informačný a zábavný systém a multiinformačný displej.

1-D-Max 2-D-Max-V-Cross 3--D-MAX
Autor: J. Goldberger
Foto: Isuzu
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.