Nový Isuzu D-Max: Pick-up ako pracant i do divadla

Štvrtok, 31 december 2020

Japonská automobilka Isuzu, tradičný výrobca nákladných automobilov, prichádza na európsky trh s pick-upom D-Max novej generácie. Podľa tvorcov nového D-Maxu siedmej (tretej ?) generácie ide o osobné auto z dielne výrobcu nákladných automobilov.

1-D-Max

Nová generácia pick-upu D-Max je podľa japonského výrobcu kompletne nový model prepracovaný opticky i technicky a predstavuje alternatívu blízku k SUV. D-Max však neskrýva ani fakt, že je to pracant súci na každé použitie a do každého terénu. Predurčuje ho na to jeho robustnosť i flexibilita. Poslúži tak remeselníkom, ako aj živnostníkom, ale ja lesným robotníkov, tiež sa dá s ním ísť aj do divadla.

Automobilka Isuzu si nový D-Max považuje. Vraví, že investovala doň viac ako štyri milióny kilometrov a šesť rokov vývoja, a vytvorila tak najpokročilejšie a najmodernejšie vozidlo, aké kedy Isuzu vyrobilo. Nový D-Max sa už nejaký čas vyrába v Thajsku, odkiaľ sa teraz chystá vyraziť na cestu do Európy. A tak ho môžeme privítať aj v našej krajine.

Nový D-Max sa predstavuje s novým moderným dizajnom masky chladiča a nad ním výrazným nápisom Isuzu. S tým kontrastujú zadné koncové svetlá, ktoré akoby zaspali dobu. Tak ako súčasná generácia, aj nový D-Max ponúka tri varianty karosérie: dvojdverové vyhotovenie Single Cub, ktoré dopĺňa predĺžená verzia Space Cub a štvordverový variant Double Cub. Štandardom sú varianty výbavy L, LS, LSE a pribudol špičkový V-Cross.

Dĺžka nového pick-upu sa v závislosti od počtu dverí verzie pohybuje od 5230 mm do 5285 mm pri rovnakej dĺžke rázvoru náprav 3125 mm pre všetky verzie.

Nový Isuzu D-Max preukázal pri uvedení na trh vysoký bezpečnostný štandard v nárazovom teste Euro NCAP, keď získal najvyššie ohodnotenie piatimi hviezdičkami.

Nový D-Max sa spolieha na prepracovaný turbodúchadlom preplňovaný vznetový štvorvalec s objemom 1,9 litra. Vylepšený nový motor má výkon 150 koní (110 kW) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm, čo je o 10 kW a 10 Nm menej ako má súčasná pohonná jednotka a čo pravdepodobne súvisí s prispôsobením sa európskym emisným nomám.

V Isuzu zapracovali aj na vylepšení jazdnej stability a ovládateľnosti vozidla vďaka prepracovaným nápravám a riadeniu, a na účinnejších brzdách použitím väčších brzdových kotúčov.

Tieto výkony umožňujú pick-upu uviesť užitočný náklad do 1,1 tony a ťahať príves do hmotnosti 3,5 tony. Čerešničkou je brodivosť do 800 milimetrov, elektricky ovládaná uzávierka diferenciálu pre lepšiu priechodnosť v teréne a v interiéri vyhrievané sedadlá a parkovací asistent vzadu.

Pick-up D-Max ponúka nové technológie a funkcie konektivity pre väčší zážitok z jazdy. Vodičovi slúži najmodernejší informačný a zábavný systém a multiinformačný displej.

1-D-Max 2-D-Max-V-Cross 3--D-MAX
Autor: J. Goldberger
Foto: Isuzu
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."