Nový Opel Astra: Dizajn, dynamika a bez nadbytočných prvkov

Utorok, 12 október 2021

Opel predstavil prednedávnom v Rüsselsheime úplne novú Astru šiestej generácie. Zatiaľ ako päťdverový hatchback, neskôr ho bude nasledovať aj verzia kombi. Ide o novú éru kompaktného modelu s úplne novým dizajnom a aj elektrifikovanými pohonmi.

1-Opel-Astra

Od premiéry predchodcu Astry, modelu Kadett v roku 1991, nasledovalo po súčasnosť päť generácií tohto kompaktného a obľúbeného modelu, ktorý hlavne v Nemecku zvádzal boj s VW Golfom. Aj keď sa ho Astre nikdy nepodarilo pretromfnúť, vždy Astru inšpiroval.

O tom, že Astra mala v Európe i vo svete úspech svedčí to, že automobilka Opel predala doteraz z modelu Astra takmer 15 miliónov vozidiel. Teraz, o 30 rokov neskôr, je Astra ako kompaktný automobil nepomerne modernejší a technicky vysplejší ako kedykoľvek predtým.

Opel predstavuje novú Astru sloganom "narodil sa nový blesk" (A new blitz is born), čo však nemá nič spoločné s tým, že Opel sa lúči s technikou General Motors, kam patril pred pripojením sa k francúzskemu bývalému PSA a ktorý je dnes súčasťou koncernu Stellantis. A tak teraz nová Astra využíva najnovšiu architektúru EMP2 používanú modelmi Peugeot 308 alebo DS 4.

Nová u novej Astry je nielen technika, ale aj vzhľad a samotný dizajn. Znalci na ňom, teda na dizajne novej Astre vidia motívy štylistického smeru z niekdajšieho modelu Opel Manta. Nová Astra, podobne ako aktuálne modely značky, má prednú časť Opel Vízor s adaptívnymi svetlami Intelli-Lux Lux LED s motívom písmena L, ktoré nadväzujú na masku chladiča. Silueta Astry najmä v zadnej partii má dynamický tvar, ktorý zvýrazňujú aj nízke koncové svetlá a dominantný nápis Astra.

Z pohľadu rozmerov sa nová Astra až tak nezmenila. Od doterajšieho modelu je len o 4 mm dlhšia – na dĺžku meria 4374 mm. Široká je 1860 mm (+ 51 mm) a na výšku má 1470 mm (– 15 mm). Rázvor náprav je 2675 mm (+ 13 mm), práve toľko ako má Peugeot 308 a DS 4.

Pohonné jednotky zodpovedajú tým, čo používa Peugeot 308. Takže motorizácia novej Astry začína s benzínovým trojvalcovom 1,2 Turbo s výkonmi verzií 81 kW/110 k a 96 kW/130 k. Na naftu je motor 1,5 CDTI s výkonom 96 kW/130 k. K nim výrobca priraďuje šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo šesťstupňový automat.

Konvenčné pohonné jednotky dopĺňajú dva plug-in hybridy, a to po prvý raz v histórii automobilky Opel. Tie kombinujú preplňovaný benzínový motor s objemom 1,6 litra s elektromotorom. Verzia číslo jedna má kombinovaný výkon 132 kW/180 k, číslo dva zasa 165 kW/224 k. Elektromotor dodá 81 kW, pre ktorý energiu berie z batérie s kapacitou 12,4 kWh. To vystačí Astre na prejdenie vzdialenosti približne 60 km.

V zálohe do budúcnosti je ešte čisto elektrická verzia Astra-e, ktorá je súčasťou plánu elektrifikácie značky Opel. Ďalším plánom automobilka je vyrábať do roku 2028 len elektromobily.

Nový Opel Astra je zosobnením dizajnu značky. Je dynamický, zbavený nadbytočných prvkov a s novou tvárou značky Opel Vizor. Šiesta generácia štartuje tento rok ako športový päťdverový model s nízkou siluetou a zároveň ponúkne ešte viac priestoru než jeho predchodca. Nová Astra bola navrhnutá a vyvinutá v sídle spoločnosti Opel v Rüsselsheime, kde sa túto jeseň začne aj vyrábať.

1-Opel-Astra 2-Opel-Astra 3-Opel-Astra
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Komentáre
Pridal v utorok 12 októbra 2021 o 15:11
Pridal v utorok 12 októbra 2021 o 15:13
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.