Nový Opel Astra má odvážny vzhľad i plug-in hybridy

Nedeľa, 18 júl 2021

Po piatich rokoch nahrádza nemecká automobilka kompaktný model Astra novou, v poradí už šiestou generáciou, ktorá ponúka nový dizajn i techniku. Navyše je po prvý raz elektrifikovaná ako plug-in hybrid vo dvoch výkonnostných úrovniach.

opel-astra

Úplne nová piata generácia modelu Astra začala písať svoju históriu pred tridsiatimi rokmi, kedy nahradila obľúbený Kadett. Novou Astrou otvára teraz nemecký výrobca pod krídlami francúzskeho koncernu ďalšiu kapitolu, keď po prvý raz dostáva kompaktný model aj elektrický plug-in hybridný pohon.

Nová Astra ako plug-in hybrid ponúkne dve úrovne výkonu. Okrem nich aj verzie s mimoriadne úspornými benzínovými a naftovými motormi v spojení so šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou so znížením trením.

Dizajn novej Astry má podobne ako pred ňou uvedené modely Mokka, Crossland či Glandland charakteristickú prednú masku Opel Vizor, ktorá je novou tvárou značky. Tú na prianie zákazníka môžu dopĺňať LED Matrix svetlomety Intelli-Lux ako má vlajková loď značky Insignia s 84 svetelnými prvkami v každom svetlomete. Zákazník si má možnosť na prianie aj dvojfarebnú povrchovú úpravu.

Nová Astra bude odteraz výhradne s päťdverovou karosériou. Celkovo je len o málo väčšia od predchodcu – na dĺžku o 4 mm, širšia je o 51 mm a rázvor má dlhší o 13 mm. Takže celkové rozmery sú: dĺžka 4374 mm, šírka 1860 mm a rázvor meria 2675 mm. Vďaka väčšiemu rázvoru je v kabíne viac miesta pre posádku a o 50 litrov je väčší aj batožinový priestor – má 422 litrov.

Veľkou zmenou prešiel aj interiér, ktorý má bohatú komfortnú i technologickú výbavu. Okrem toho namiesto klasických tlačidlových ovládačov má Astra teraz na ovládanie funkcií dotykové displeje, za príplatok aj head-up displej a kamerový systém.

Digitálny prístrojový štít a infotainment s uhlopriečkou až 10 palcov tvoria širokouhlý digitálny tzv. Pure Panel s intuitívnym ovládaním. Automatizované asistenčné systémy zaisťujú vyššiu bezpečnosť a pohodlie cestujúcich – to aj vďaka ergonomickým sedadlám s certifikátom AGR, na požiadanie čalúnené kožou a Alcantarou.

Nová Astra je postavená na platforme EMP, na akej stojí aj Peugeot 308, z ktorého portfólia pohonných jednotiek by mohla pochádzať aj motorizácia Astry. Mohlo by ísť o benzínový 1,2 litrový trojvalec s výkonmi 110 a 130 koní, 1,5 litrový turbodiesel s výkonom 150 koní a plug-in hybridné jednotky.

S 1,6 litrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom by v kombinácii s elektromotorom systémový výkon pohonnej jednotky mohol mať 180 alebo 225 koní. Spájali by ich buď šesťstupňové manuálne prevodovky alebo osemstupňový automat.

Novú Astru si záujemcovia budú môcť objednávať už od začiatku augusta, dočkať by sa jej mali potom začiatkom budúceho roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.