Nový Opel Astra v slovenskej premiére

Sobota, 26 marec 2022

Nemecká automobilka Opel uviedla pred pár dňami na slovenský trh nový model Astra šiestej generácie. V slovenskej premiére ju predstavili novinárom a pozvaným hosťom zástupcovia importéra "v plávajúcej hale Ponton" na pravom brehu Dunaja v Petržalke.

1-opel-astra

Šiesta generácia značky už dlhé roky úpenlivo bojuje s Golfom o to, aby v segmente kompaktných hatchbackov bola na európskom trhu najžiadanejším modelom. Nová Astra nadväzuje na predošlé úspešné generácie a v danom segmente bude aj tentoraz patriť medzi najžiadanejšie modely.

O tom, či je to naozaj tak, sme sa mohli presvedčiť hneď na druhý deň priamo v jazde, kedy sme si vyskúšali novinku a získali vlastné dojmy. Jazdili sme päťdverový hatchback Astra plug-in hybrid žltej farby so 180 koňovým benzínovým motorom a osemstupňovou samočinnou prevodovkou.

V jazde sme sa zamerali na spotrebu tohto plug-in hybridu. Dynamická jazda v meste nám na palubnom počítači ukázala spotrebu 4,6 l/100 km, druhú jazdu po okresných cestách v bežnej premávke v dĺžke trasy približne 25 kilometrov mimo Bratislavy palubný počítač vyhodnotil za 1,2 litra benzínu a tretia v opačnom smere v rovnakej dĺžke 1,4 litra na sto kilometrov. Uznajte, spotreba priam úžasná!

Opel Astra je na trhu už niekoľko desaťročí a vo svojom segmente patrila vždy k veľmi úspešným modelom. Nová generácia sa vyznačuje úplne novým dizajnom, škálou pohonných jednotiek vrátane hybridných (k nim v roku 2023 pribudne aj čisto elektrický pohon) a veľkorysou výbavou. Značke veľmi záleží aj na farebnej pestrosti novej Astry. Astra s atraktívnymi farbami karosérie bude ľahko rozpoznateľná na ceste i na parkoviskách.

Nový dizajn: aj nová Astra preberá novú prednú časť nazvanú Opel Vizor, ktorá sa postupne udomácňuje na nových modeloch značky. Maska a svetlomety spája predok auta v jeden celok.

Svetlomety sú vo všetkých výbavách plne diódové, vo vyšších môžu byť za príplatok Intelli-Lux Pixel, ktoré majú v každom svetlomete 84 diódových elementov, čo je presne to, čo má vrcholný model Opel Insignia. Vďaka ním je automatické prepínanie diaľkových svetiel na tlmené takmer nepozorovateľné.

Vonkajšie bočné tvary novinky Opla pôsobia lahodným a oku lahodiacim dojmom a s predchodcom v podstate nemá tento dizajn nič spoločné. Nájdeme tu ostré i oblé tvary. Podobné je to aj v zadnej partii auta, kde na piatych zadných dverách sa vynímajú úzke linky svetiel a nápis Astra. Za nimi je 422 litrový batožinový priestor s dvojitým dnom. Zväčšiť ho môžeme jednoduchým sklopením operadiel zadných sedadiel.

Nová Astra ja na dĺžku prakticky identická s predchodcom, keď je len o 4 milimetre dlhšia a meria 4374 milimetrov. Rázvor sa zväčšil o 13 mm na 2675 milimetrov. Na šírku narástla o 51 mm na 1860 milimetrov, a na výšku jej ubudlo 15 mm, takže má 1470 milimetrov, čo jej pridáva na viditeľnejšej "rozkročenosti" a vďaka vytiahnutejším blatníkom aj dynamickejšom vzhľade.

Premenou prešiel aj interiér novej Astry. Nový je multifunkčný vyhrievaný volant s netradičným tvarom, prístrojovému panelu dominujú dva 10palcové displeje – jeden užívateľský a druhý pre multimediálny systém, pod ktorým sú klasické tlačidlá namiesto dotykových plôch. Ovládajú sa nimi základné funkcie ako nastavenie teploty a iné.

Novo je riešená stredová konzola. Na nej je miniatúrny volič automatickej prevodovky, volič jazdných režimov, parkovacia brzda. Za ňou je odkladacia skrinka ako lakťová opierka. Do nej sa dajú uložiť drobné predmety a telefón na pogumovanú podložku s možnosťou indukčného nabíjania.

Novinkou je prepracovaný infotainment s hlasovým ovládaním, nový prehľadný head-up displej, 180 alebo 360 stupňová kamera, kontrola kvality vzduchu a ďalšie prvky vyššej výbavy. Tých má nová Astra tri – od základnej Astra cez Edition po najvyššiu Elegance.

Samozrejmosťou novej Astry sú kvalitné materiály obloženia prístrojového panela a dverí, ergonomické sedadlá s certifikátom AGR, vyhrievané, ventilované a s masážnou funkciou. Priestranný interiér zaručuje dostatok miesta a pohodlnosť na predných i zadných sedadlách.

Dostávame sa k pohonom: základnou pohonnou jednotkou je benzínový trojvalec 1,2 Turbo vo verziách 81 kW/110k a 96 kW/150k. Naftový pohon obstaráva štvorvalcový turbodiesel s objemom 1,5 a výkonom 96 kW/150k, všetky roztáčajú kolesá prednej nápravy. K nim sa radia buď šesťstupňové manuálne prevodovky, alebo samočinné osemstupňové.

Elektrifikované pohonné jednotky majú zastúpenie v dvoch plug-in hybridoch, jeden so systémovým výkonom 133 kW/180k, druhý s 165 kW/224k, oba s benzínovými motormi 1,6 Turbo. Zdrojom elektrickej energie je akumulátor s kapacitou 12,4 kWh, čo pri čisto elektrickej jazde vystačí podľa WLTP na 60 kilometrov. Už na budúci rok ohlásil Opel príchod čisto elektrickej Astry.

V priebehu slovenskej premiéry sme sa dozvedeli ceny nového modelu Opel Astra. Základný model vo výbave Astra s motorom 1,2 Turbo 110 k má cenu 17.490 eur. Od nej sa vyvíjajú ceny vyšších výbav Edition a Elegance (GS Line a Ultimate).

Už v prvej výbave má nová Astra v základe LED predné a zadné svetlomety, dažďový senzor, automatické protikolízne brzdenie, bezpečnostný systém e-call, dva 10" displeje, automatickú klimatizáciu, predné LED hmlové svetlá, parkovací asistent a bezkľúčové štartovanie.

1-opel-astra 2-opel-astra 3-opel-astra 4-opel-astra 5-opel-astra 6-opel-astra 7-opel-astra 8-opel-astra 9-opel-astra 10-opel-astra 11-opel-astra 12-opel-astra
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Marek Görözdös
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.