Nový Opel Astra v slovenskej premiére

Sobota, 26 marec 2022

Nemecká automobilka Opel uviedla pred pár dňami na slovenský trh nový model Astra šiestej generácie. V slovenskej premiére ju predstavili novinárom a pozvaným hosťom zástupcovia importéra "v plávajúcej hale Ponton" na pravom brehu Dunaja v Petržalke.

1-opel-astra

Šiesta generácia značky už dlhé roky úpenlivo bojuje s Golfom o to, aby v segmente kompaktných hatchbackov bola na európskom trhu najžiadanejším modelom. Nová Astra nadväzuje na predošlé úspešné generácie a v danom segmente bude aj tentoraz patriť medzi najžiadanejšie modely.

O tom, či je to naozaj tak, sme sa mohli presvedčiť hneď na druhý deň priamo v jazde, kedy sme si vyskúšali novinku a získali vlastné dojmy. Jazdili sme päťdverový hatchback Astra plug-in hybrid žltej farby so 180 koňovým benzínovým motorom a osemstupňovou samočinnou prevodovkou.

V jazde sme sa zamerali na spotrebu tohto plug-in hybridu. Dynamická jazda v meste nám na palubnom počítači ukázala spotrebu 4,6 l/100 km, druhú jazdu po okresných cestách v bežnej premávke v dĺžke trasy približne 25 kilometrov mimo Bratislavy palubný počítač vyhodnotil za 1,2 litra benzínu a tretia v opačnom smere v rovnakej dĺžke 1,4 litra na sto kilometrov. Uznajte, spotreba priam úžasná!

Opel Astra je na trhu už niekoľko desaťročí a vo svojom segmente patrila vždy k veľmi úspešným modelom. Nová generácia sa vyznačuje úplne novým dizajnom, škálou pohonných jednotiek vrátane hybridných (k nim v roku 2023 pribudne aj čisto elektrický pohon) a veľkorysou výbavou. Značke veľmi záleží aj na farebnej pestrosti novej Astry. Astra s atraktívnymi farbami karosérie bude ľahko rozpoznateľná na ceste i na parkoviskách.

Nový dizajn: aj nová Astra preberá novú prednú časť nazvanú Opel Vizor, ktorá sa postupne udomácňuje na nových modeloch značky. Maska a svetlomety spája predok auta v jeden celok.

Svetlomety sú vo všetkých výbavách plne diódové, vo vyšších môžu byť za príplatok Intelli-Lux Pixel, ktoré majú v každom svetlomete 84 diódových elementov, čo je presne to, čo má vrcholný model Opel Insignia. Vďaka ním je automatické prepínanie diaľkových svetiel na tlmené takmer nepozorovateľné.

Vonkajšie bočné tvary novinky Opla pôsobia lahodným a oku lahodiacim dojmom a s predchodcom v podstate nemá tento dizajn nič spoločné. Nájdeme tu ostré i oblé tvary. Podobné je to aj v zadnej partii auta, kde na piatych zadných dverách sa vynímajú úzke linky svetiel a nápis Astra. Za nimi je 422 litrový batožinový priestor s dvojitým dnom. Zväčšiť ho môžeme jednoduchým sklopením operadiel zadných sedadiel.

Nová Astra ja na dĺžku prakticky identická s predchodcom, keď je len o 4 milimetre dlhšia a meria 4374 milimetrov. Rázvor sa zväčšil o 13 mm na 2675 milimetrov. Na šírku narástla o 51 mm na 1860 milimetrov, a na výšku jej ubudlo 15 mm, takže má 1470 milimetrov, čo jej pridáva na viditeľnejšej "rozkročenosti" a vďaka vytiahnutejším blatníkom aj dynamickejšom vzhľade.

Premenou prešiel aj interiér novej Astry. Nový je multifunkčný vyhrievaný volant s netradičným tvarom, prístrojovému panelu dominujú dva 10palcové displeje – jeden užívateľský a druhý pre multimediálny systém, pod ktorým sú klasické tlačidlá namiesto dotykových plôch. Ovládajú sa nimi základné funkcie ako nastavenie teploty a iné.

Novo je riešená stredová konzola. Na nej je miniatúrny volič automatickej prevodovky, volič jazdných režimov, parkovacia brzda. Za ňou je odkladacia skrinka ako lakťová opierka. Do nej sa dajú uložiť drobné predmety a telefón na pogumovanú podložku s možnosťou indukčného nabíjania.

Novinkou je prepracovaný infotainment s hlasovým ovládaním, nový prehľadný head-up displej, 180 alebo 360 stupňová kamera, kontrola kvality vzduchu a ďalšie prvky vyššej výbavy. Tých má nová Astra tri – od základnej Astra cez Edition po najvyššiu Elegance.

Samozrejmosťou novej Astry sú kvalitné materiály obloženia prístrojového panela a dverí, ergonomické sedadlá s certifikátom AGR, vyhrievané, ventilované a s masážnou funkciou. Priestranný interiér zaručuje dostatok miesta a pohodlnosť na predných i zadných sedadlách.

Dostávame sa k pohonom: základnou pohonnou jednotkou je benzínový trojvalec 1,2 Turbo vo verziách 81 kW/110k a 96 kW/150k. Naftový pohon obstaráva štvorvalcový turbodiesel s objemom 1,5 a výkonom 96 kW/150k, všetky roztáčajú kolesá prednej nápravy. K nim sa radia buď šesťstupňové manuálne prevodovky, alebo samočinné osemstupňové.

Elektrifikované pohonné jednotky majú zastúpenie v dvoch plug-in hybridoch, jeden so systémovým výkonom 133 kW/180k, druhý s 165 kW/224k, oba s benzínovými motormi 1,6 Turbo. Zdrojom elektrickej energie je akumulátor s kapacitou 12,4 kWh, čo pri čisto elektrickej jazde vystačí podľa WLTP na 60 kilometrov. Už na budúci rok ohlásil Opel príchod čisto elektrickej Astry.

V priebehu slovenskej premiéry sme sa dozvedeli ceny nového modelu Opel Astra. Základný model vo výbave Astra s motorom 1,2 Turbo 110 k má cenu 17.490 eur. Od nej sa vyvíjajú ceny vyšších výbav Edition a Elegance (GS Line a Ultimate).

Už v prvej výbave má nová Astra v základe LED predné a zadné svetlomety, dažďový senzor, automatické protikolízne brzdenie, bezpečnostný systém e-call, dva 10" displeje, automatickú klimatizáciu, predné LED hmlové svetlá, parkovací asistent a bezkľúčové štartovanie.

1-opel-astra 2-opel-astra 3-opel-astra 4-opel-astra 5-opel-astra 6-opel-astra 7-opel-astra 8-opel-astra 9-opel-astra 10-opel-astra 11-opel-astra 12-opel-astra
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Marek Görözdös
Pridať komentár
Bleskovky
Bulik-Jerez
V posledný víkend sa v španielskom Jereze konali prvé preteky medzinárodných majstrovstiev Španielska ESBK 2022. 16-ročný slovenský pretekár Michal Búlik začal svoju druhú sezónu v triede Superstock 600 a obsadil 13. a 15.miesto. Po pretekoch takto ohodnotil svoje preteky: "Príliš mi to nešlo. Motocykel bol pripravený na sto percent, ale ja som zrýchľoval veľmi pomaly. Pred sezónou sme mali dva testy, oba však boli na vode, čo mi na rýchlosti nepridalo. Motocykle novej triedy NG (New Generation) sú výrazne rýchlejšie a ja sa budem musieť naučiť dostať sa dopredu rýchlejšie. Musím zapracovať na úvode jazdy a pridať viac agresivity na štarte. Druhé podujatie bude 22.-24. apríla vo Valencii, kde si musím dokázať, že do ESBK patrím.
klaus-zellner
Novým predsedom predstavenstva spoločnosti Škoda Auto bude od 1. júla 2022 Klaus Zellmer, ktorý v súčasnosti ako člen predstavenstva značky Volkswagen zodpovedá za oblasť predaja, marketingu a popredajných služieb. Doterajší predseda predstavenstva Škoda Auto Thomas Schäfer od 1. júlu 2022 prevezme funkciu predsedu predstavenstva značky Volkswagen, zároveň sa stane členom koncernového predstavenstva a bude riadiť skupinu objemových značiek.
stellantis1
Novinkami inovatívnych technológií nového Peugeota 308 sú doplnky vyrobené technológiou 3D tlače z úplne nového polyméru. Z neho je nový rad príslušenstva, ako sú držiak na slnečné okuliare, držiak na nápoje alebo na telefón. Nové príslušenstvo je výsledkom spoločnej práce tímov pre dizajn, produkt a výskum automobilky a spoločností HP Inc., Mäder a Erpro. Cieľom spolupráce je ponúkať inovatívne produkty, ktoré sú príjemné nielen na dotyk, ale sú aj ľahké, pevné a jednoducho využiteľné, a zlepšujú pohodu v interiéri už oceňovaného Peugeot i-Cockpitu.