Nový Renault Arkana zatiaľ len s hybridným pohonom

Utorok, 06 október 2020

Nový Renault Arkana ako originálne SUV kupé príde na európsky trh len v hybridnej verzii. Francúzska automobilka hovorí o ňom ako o silnej osobnosti, ktorá kombinuje potešenie z jazdy, pohodlie, priestrannosť a osobitý štýl.

1-Renault-Arkana

Renault uvedením modelu Arkana rozširuje svoju ponuku o SUV kupé, ktoré je v portfóliu tejto automobilky novinkou, keďže doteraz v tomto segmente zastúpenie nemala. Model Arkana debutoval v roku 2018 v Rusku, o rok neskôr sa potom začal aj predávať.

Už vtedy sa uvažovalo o jeho uvedení do ponuky aj v Európe. Teraz je to už oficiálne potvrdené a nový Renault Arkana sa do predaja v západnej Európe dostane v prvej polovici roku 2021. Na Slovensku sa Arkana predstaví na prelome leto-jeseň 2021.

Automobilka pri tomto modeli vsádza na hybridný pohon. V ponuke budú hneď tri pohonné jednotky, všetky ako hybridy. Dve z nich, TCe 140 a TCe 160 budú mild hybridy s benzínovými štvorvalcami 1,3 TCe s 12V palubnou sieťou. Tretí E-Tech Hybrid bude full-hybrid rovnaký ako majú Clio, Captur a Mégane. O naftových motoroch sa Renault nezmieňuje, zrejme o nich zatiaľ neuvažuje.

O technológii E-Tech Hybrid sa Renault vyjadruje, že má k nej už viac ako 150 patentov a je založená na skúsenostiach Aliancie, ktorú má Renault zo segmentu EV a z pretekov F1.

Renault Arkana sa zaraďuje do kategórie kompaktných SUV. Na dĺžku má 4568 mm, rázvor 2720 mm, čo je 70 mm viac ako Captur. Batožinový priestor má objem 513 litrov, verzia E-Tech Hybrid 438 litrov. Bude aj športovo zameraná verzia R.S. Line.

Nový model Arkana sa bude vyrábať v juhokórejskom závode Busan.

1-Renault-Arkana 2-Renault-Arkana 3-Renault-Arkana
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."