Opel do Frankfurtu so štyrmi novinkami

Piatok, 16 august 2019

Na autosalóne vo Frankfurte, ktorý pre verejnosť otvorí svoje brány 12.septembra, predstaví Opel viacero modelov vo svetovej premiére - Corsu novej generácie, prvú plne elektrickú verziu Corsa-e, hybridné SUV Grandland X Hybrid, nové MPV Zafira štvrtej generácie a modernizovanú Astru.

1-Opel-Corsa-e

Opel svojimi premiérami na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom bude demonštrovať svoju mnohotvárnu a k životnému prostrediu šetrnú automobilovú budúcnosť. Novú Corsu predstaví Opel nielen vo verzii s efektívnymi spaľovacími motormi, ale po prvý raz aj ako plne elektrickú verziu Corsa-e s dojazdom do 330 kilometrov.

Druhou premiérou v expozícii automobilky Opel bude nový Grandland X Hybrid4 s pohonom všetkých kolies. Jeho pohon plug-in hybrid kombinuje turbodúchadlom prepĺňovaný benzínový štvorvalec 1,6 litra a dva elektromotory pre systémový výkon 221 kW/300 k. Predbežná hodnota spotreby by mala byť 1,6 l/100 km a emisie CO237 g/km.

2-Opel-Corsa

Novinkou predstavenou v premiére bude aj nová Astra s vynikajúcou aerodynamikou a úplne novo vyvinutou generáciou motorov a prevodoviek. Takto koncipovaný model má stanoviť nové štandardy v oblasti efektivity a nízkych emisií, oproti predchodcovi nižšími až o 21 percent. Tieto hodnoty posúvajú nový Opel Astra na špičku kompaktnej triedy a robia z neho najefektívnejší model Astra v histórii.

Vo Frankfurte bude debutovať aj nové MPV Zafira Life. Dvadsať rokov po premiére prvej generácie v roku 1999 pokračuje Zafira s úplne novou štvrtou generáciou. Prichádza v novom formáte s tromi dĺžkami karosérie, s variabilnou kabínou s deviatimi sedadlami, vysokým komfortom i asistenčnými systémami.

3-Opel-Zafira-Life

Premiéru vo Frankfurte zažije prvá elektrická Corsa-e. Šiesta generácia po prvý raz v plne elektrickej verzii s výkonom 100kW/136k a batériou s kapacitou 50 kWh umožní dojazd do 330 kilometrov.

Nová Corsa bude na frankfurtskom autosalóne aj so zvlášť úspornými benzínovými a naftovými motormi s výkonmi od 75k do 130k, s kombinovanou spotrebou v meste od 3,2 do 4,6 l/100 km a emisiami CO2 od 104 do 144 g/km. S dĺžkou 4,06 metra je modernejšia, dynamickejšia a efektívnejšia ako jej predchodcovia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.