Opel Flextreme GT/E: reálna budúcnosť

Pondelok, 22 február 2010

Ďalším krokom do budúcnosti automobilky Opel po modeloch Insignia a nová Astra je štúdia Flextreme GT/E, ktorú nemecká automobilka predstaví už o týždeň na autosalóne v Ženeve. Ide o päťdverové kupé s dĺžkou až 4,8 metra s prvkami najnovších modelov značky Opel. Štúdiu charakterizuje nízko položená predná dlhá kapota, výrazne široká maska chladiča v rohoch s diódovými svetlometmi, malá čelná plocha a z toho prameniaci mimoriadne nízky koeficient aerodynamického odporu vzduchu a malá energetická náročnosť.

Opel Flextreme GT/E

Dizajn štúdie Flextreme GT/E je nielen atraktívny, ale aj mimoriadne funkčný, keďže koeficient odporu vzduchu cD je iba 0,22, čo sa odrazilo aj v maximálnej rýchlosti až 200 km/h, v nízkej energetickej náročnosti a teda aj na dlhom dojazde. Na prvý pohľad zaujme nízka a široko rozkročená čelná silueta vozidla, krídlové svetlá, originálna "tvár", splývavý C- stĺpik karosérie alebo muskulatúrne boky karosérie.

Malá čelná plocha konceptu, výška iba 1 308 mm a plochá podlaha prispievajú k ľahkému obtekaniu karosérie vzduchom. Aerodynamiku vozidla optimalizuje ešte množstvo ďalších prvkov, napríklad zliatinové 21palcové pomerne úzke kolesá, čo spolu so špeciálnymi pneumatikami 195/45 znižuje valivý i aerodynamický odpor.

Výrazná línia bokov vyniká najmä pri pohľade zozadu. Styling a'la kupé dopĺňa extrémne mierne sklonený kryt batožinového priestoru, do ktorého sú začlenené i koncové svetlá z LED diód, pričom koncové svetlá svojim dizajnom nadväzujú na tvar hlavných svetlometov.

Štúdia Flextreme GT/E, podobne ako štúdia Meriva, má protismerné otváranie dverí. V záujme "čistoty" exteriérového dizajnu nemajú dvere tradičné kľučky – tie nahrádzajú svetelné senzory. Po priložení ruky na senzor sa zámky dverí odistia. Pre zníženie turbulencií vzduchu chýbajú taktiež vonkajšie spätné zrkadlá, ich funkciu nahrádzajú malé kamery v dolnej časti A-stĺpika.

Pohon štúdie je elektrický s riešením E-REV, ktoré bude používať aj Opel Ampera i sesterský model GM – Chevrolet Volt. E-REV je technológia s predĺženým dojazdom. O pohon sa stará elektromotor s výkonom 120 kW (163 k) a najvyšším krútiacim momentom 370 Nm. Elektromotor poháňa predné kolesá a energiu odoberá z 16 kW li-ionových batérií (menovité napätie 350 V, nabíjajú sa zo siete 230 V počas 3 hodín). Vďaka tomuto zdroju pohonu štúdia dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako 9 sekúnd a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 200 km/h. S výlučne elektrickým pohonom prejde 60 km.

V porovnaní s konvenčnými elektromobilmi však koncept Flextreme GT/E nezastavia vybité akumulátory, pretože malý zážihový motor poháňa generátor a v prípade potreby sa postará o dobíjanie akumulátorov počas jazdy. V tomto režime sa akčný rádius predlžuje na viac ako 500 km. Priemerná spotreba paliva v tomto režime je prepočítaná na 1,6 l/100 km, pričom emisie CO2 sú menej ako 40 g/km. Až potom je nutné akumulátory dobiť zo siete, alebo dotankovať benzín pre palubný generátor.

Podľa viceprezidenta automobilky Opel Franka Webera, ktorý je zodpovedný za produktové plánovanie, koncept Flextreme GT/E naznačuje štýl budúcich modelov automobilky Opel. Podľa neho tento výrazný a vysoko efektívny koncept reprezentuje produktovú stratégiu, ktorú bude automobilka uplatňovať pri všetkých svojich budúcich modeloch a vo všetkých segmentoch.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.