Opel Flextreme GT/E: reálna budúcnosť

Pondelok, 22 február 2010

Ďalším krokom do budúcnosti automobilky Opel po modeloch Insignia a nová Astra je štúdia Flextreme GT/E, ktorú nemecká automobilka predstaví už o týždeň na autosalóne v Ženeve. Ide o päťdverové kupé s dĺžkou až 4,8 metra s prvkami najnovších modelov značky Opel. Štúdiu charakterizuje nízko položená predná dlhá kapota, výrazne široká maska chladiča v rohoch s diódovými svetlometmi, malá čelná plocha a z toho prameniaci mimoriadne nízky koeficient aerodynamického odporu vzduchu a malá energetická náročnosť.

Opel Flextreme GT/E

Dizajn štúdie Flextreme GT/E je nielen atraktívny, ale aj mimoriadne funkčný, keďže koeficient odporu vzduchu cD je iba 0,22, čo sa odrazilo aj v maximálnej rýchlosti až 200 km/h, v nízkej energetickej náročnosti a teda aj na dlhom dojazde. Na prvý pohľad zaujme nízka a široko rozkročená čelná silueta vozidla, krídlové svetlá, originálna "tvár", splývavý C- stĺpik karosérie alebo muskulatúrne boky karosérie.

Malá čelná plocha konceptu, výška iba 1 308 mm a plochá podlaha prispievajú k ľahkému obtekaniu karosérie vzduchom. Aerodynamiku vozidla optimalizuje ešte množstvo ďalších prvkov, napríklad zliatinové 21palcové pomerne úzke kolesá, čo spolu so špeciálnymi pneumatikami 195/45 znižuje valivý i aerodynamický odpor.

Výrazná línia bokov vyniká najmä pri pohľade zozadu. Styling a'la kupé dopĺňa extrémne mierne sklonený kryt batožinového priestoru, do ktorého sú začlenené i koncové svetlá z LED diód, pričom koncové svetlá svojim dizajnom nadväzujú na tvar hlavných svetlometov.

Štúdia Flextreme GT/E, podobne ako štúdia Meriva, má protismerné otváranie dverí. V záujme "čistoty" exteriérového dizajnu nemajú dvere tradičné kľučky – tie nahrádzajú svetelné senzory. Po priložení ruky na senzor sa zámky dverí odistia. Pre zníženie turbulencií vzduchu chýbajú taktiež vonkajšie spätné zrkadlá, ich funkciu nahrádzajú malé kamery v dolnej časti A-stĺpika.

Pohon štúdie je elektrický s riešením E-REV, ktoré bude používať aj Opel Ampera i sesterský model GM – Chevrolet Volt. E-REV je technológia s predĺženým dojazdom. O pohon sa stará elektromotor s výkonom 120 kW (163 k) a najvyšším krútiacim momentom 370 Nm. Elektromotor poháňa predné kolesá a energiu odoberá z 16 kW li-ionových batérií (menovité napätie 350 V, nabíjajú sa zo siete 230 V počas 3 hodín). Vďaka tomuto zdroju pohonu štúdia dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako 9 sekúnd a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 200 km/h. S výlučne elektrickým pohonom prejde 60 km.

V porovnaní s konvenčnými elektromobilmi však koncept Flextreme GT/E nezastavia vybité akumulátory, pretože malý zážihový motor poháňa generátor a v prípade potreby sa postará o dobíjanie akumulátorov počas jazdy. V tomto režime sa akčný rádius predlžuje na viac ako 500 km. Priemerná spotreba paliva v tomto režime je prepočítaná na 1,6 l/100 km, pričom emisie CO2 sú menej ako 40 g/km. Až potom je nutné akumulátory dobiť zo siete, alebo dotankovať benzín pre palubný generátor.

Podľa viceprezidenta automobilky Opel Franka Webera, ktorý je zodpovedný za produktové plánovanie, koncept Flextreme GT/E naznačuje štýl budúcich modelov automobilky Opel. Podľa neho tento výrazný a vysoko efektívny koncept reprezentuje produktovú stratégiu, ktorú bude automobilka uplatňovať pri všetkých svojich budúcich modeloch a vo všetkých segmentoch.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.