Peugeot e3008 s novou technikou zvládne 700 km

Streda, 27 december 2023

V prvej polovici septembra tohto roku uvádzal Peugeot svoj úplne nový model 3008 a s ním aj nové elektrické SUV e-3008 s karosériou fastbacku. Francúzska automobilka tak posunula dizajn nového modelu z hľadiska kreativity na vyššiu úroveň, lepšie dojmy z jazdy a elektrickú verziu na novú vyššiu úroveň.

1-peugeot-e-3008

Automobilka sa pochválila, že znovu objavila efektívny dizajn fastback SUV. V novom modeli e-3008 predstavil Peugeot aj nové ergonomické riešenie kokpitu Panasonic i-Cockpit novej generácie. Nový model prináša do portfólia Peugeotu v novom modeli vysoký výkon a plne elektrický pohon s deklarovaným dojazdom posunutým na 700 kilometrov.

Peugeot novým elektrickým modelom e-3008 nadväzuje na aktuálny Peugeot 3008, ktorý je mimoriadne úspešný a ktorý si za posledných sedem rokov kúpilo už viac ako 1,3 milióna zákazníkov v 130 krajinách sveta. V tomto trende by s podobnými ambíciami mal štartovať aj elektrický variant.

Tretia generácia obľúbeného kompaktného SUV narástla do dĺžky na 4,54 metra a väčší je aj rázvor náprav s 2,73 metra. Nový model 3008, a teda aj elektrický e-3008, svojou karosériou pripomína kupé. Aj vďaka tomu a lepšiemu obtekaniu vzduchu koeficient odporu vzduchu je teraz nižší a má hodnotu 0,28. Budúcich majiteľov určite uspokojí aj veľkosťou kufra, ktorý má objem 520 litrov.

Nový Peugeot 3008 ako prvý model koncernu Stellantis je postavený na novej platforme STLA Medium, čím môže lepšie využiť elektrický pohon. Okrem plne elektrického pohonu má Peugeot v budúcnosti na niektorých trhoch ponúkať aj mild hybridný pohon, ale tiež zo zásuvky nabíjateľný plug-in hybrid. Či to bude aj pre Európu, to ukáže čas.

Model e-3008 bude v ponuke s tromi variantmi elektrického pohonu. Základný s pohonom predných kolies má batériu s kapacitou 73 kWh a spája sa s elektromotorom s výkonom 157 kW/213k. S touto batériou na jedno nabitie e-3008 prejde podľa výrobcu 525 km.

Pri štvorkolke sa na zadnú nápravu pridáva elektromotor s výkonom 83 kW/113k. Pri jazde sa tento zadný elektromotor má pripájať pri preklze predných kolies, alebo pri prudkej akcelerácii. Batérie u tohto i predchádzajúceho variantu sú lítium-iontové a majú 400V architektúru.

Najsilnejší variant bude s batériou 98 kWh, ten však výhradne s pohonom prednej nápravy. Pohon obstará elektromotor s výkonom 170 kW/231k. Predpokladaný dojazd podľa WLTP je až 700 km.

Na nabíjanie môže poslúžiť striedavý prúd z nabíjačky s výkonom 11 kW, alebo 22 kW, resp. s jednosmerný prúd rýchlonabíjačkou s výkonom 160 kW – v tomto prípade má nabitie z 20 na 80 % trvať približne 30 minút.

Zaujímavosťou peugeot-ťáckej novinky je, že batéria auta sa bude dať použiť napríklad aj na pohon elektrického náradia alebo iného spotrebiča, napríklad elektrickej vŕtačky. Limit je do odberu 16 A a výkon do 3 kW.

Novinka Peugeot e-3008 by sa mala začať predáva od marca budúceho roku.

1-peugeot-e-3008 2-peugeot-e-3008 3-peugeot-e-3008
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
orlen
Čerpacie stanice na Slovensku majú povinnosť ponúkať v zimnej motoristickej sezóne od 1. decembra do 28. februára zimnú motorovú naftu. Sieť čerpacích staníc Orlen ponúka v tomto období na výber aditivovanú motorovú naftu Efecta Diesel s čistiacimi účinkami alebo prémiovou Verva Diesel, ktorá má okrem starostlivosti o motorovú sústavu ešte posilniť aj filtrovateľnosť. Navyše na väčšine čerpacích staníc s obsluhou ponúka Orlen motoristom počas celého februára každý utorok tankovať drahšiu prémiovú zimnú naftu Verva Diesel za lacnejšiu cenu Efecta Diesel. Spomínaná Verva Diesel zaručuje nielen lepšie studené štarty motorov, ale aj hladší chod motora a nižšiu spotrebu paliva. Čerpanie prémiovej nafty Vervu Diesel za cenu Efecta Diesel sa vzťahuje nielen pre Slovensko, ale aj na čerpacie stanice Orlen v Česku a Maďarsku.
trakcne-baterie kopie
Automobilka Škoda Auto vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi vyrobila miliónty batériový systém. Vysokonapäťové trakčné akumulátory automobilka vyrába od roku 2019 a zároveň rozbehla montáž batérií pre plug-in hybridný Superb iV. V súčasnosti sa výroba orientuje na väčšie batérie pre plne elektrické autá na platforme MEB na dvoch montážnych linkách s dennou kapacitou 1500 kusov. Kapacita vyrábaných batérií je od 55 do 91 kWh. S výnimkou modelov Škoda Enyaq a Elroq sa tieto súpravy montujú aj do modelov značiek Volkswagen, Seat, Cupra a Audi.
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond