Rallye V. Británie: Tanäk po víťazstve siaha na titul

Pondelok, 07 október 2019

Britskú rallye, dvanásty podnik seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží vyhral Estónec Ott Tänak. Druhý skončil Belgičan Thierry Nueville a tretí obhajca titulu majstra sveta Francúz Sebastien Ogier.

Thierry-Neuville

Belgičan Thierry Neuville pri naháňačke Estónca Tanäka. Skončil druhý.

Ott Tänak mal v nedeľu popoludní dôvod na obrovskú radosť – ak vyhrá najbližšiu rallye v Katalánsku, stane sa majstrom sveta. Víťazstvo vo Veľkej Británii priblížilo Estóncovi titul majstra sveta, od ktorého je teraz len na krok. V Katalánsku koncom októbra však musí zvíťaziť. Pri jeho súčasnej forme a pri troške šťastia by ho mohol získať.

Aj o víťazstvo na súťaži v Británii Tanäk urputne bojoval. Pred posledným súťažným dňom mal pred druhým Thierry Neuville k dobru len jedenásť sekúnd a tretím Ogierom 17,3 sekundy. Pred dotieravým Belgičanom i ctižiadostivým Francúzom sa s prehľadom bránil. Neuville v nasledujúcej RS bol síce rýchlejší o 0,1 sekundy a v ďalšej o 1,4 sekundy, ale Tanäk nepripustil drámu a poslednú RS – power stage – vyhral a pripísal si za toto víťazstvo maximálny bodový bonus!

Ott Tanäk zvíťazil pred Neuville o 10,9 sekundy a Ogierom o 23,8 sekundy, k tomu si pripísal najvyšší možný počet bónusových bodov za víťazstvo v power stage. Ak mu súťaž v Katalánsku vyjde podobne ako vo Walese, bude Estónec majstrom sveta rallye pre rok 2019.

Výsledky Rallye V. Británie

1. Tänak - Järveoja Est./Toyota Yaris WRC 3:00:58,0 hod

2. Neuville - Gilsoul Belg./Hyundai i20 Coupé WRC +10,9 s

3. Ogier - Ingrassia Franc./Citroën C3 WRC +23,8

4. Meeke - Marshall V. Brit./Toyota Yaris WRC +35,6;

5. Evans - Martin V. Brit./Ford Fiesta WRC +48,6;

6. Mikkelsen - Jaeger Nor./Hyundai i20 WRC +58,2

Priebežné poradie jazdcov (po 12 podujatiach)

1. Tänak (Est./Toyota Yaris WRC) 240 bodov

2. Ogier (Franc./Citroën C3 WRC) 212

3. Neuville (Belg./Hyundai i20WRC 199

4. Mikkelsen (Nor./Hyundai i20 WRC) 102

5. Meeke (V.Brit./Toyota Yaris WRC) 98

6. Evans (V. Brit./Ford Fiesta WRC) 90

Priebežné poradie tímov

1. Hyundai Shell Mobis WRT 340 bodov

2. Toyota Gazoo Racing WRT 332

3. Citroën Total WRT 278

4. M-Sport Ford WRT 200

Najbližším podujatím seriálu WRC bude od 24. do 27. októbra Rallye Katalánska.

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.