Renault Scenic: Nové MPV na prvej fotografii

Streda, 24 február 2016

Renault pripravil na blížiaci sa autosalón v Ženeve dve veľmi významné novinky. Tou čerstvejšou a významnejšou je kompaktné MPV, nový Scénic štvrtej generácie. Možno je to dielo náhody, ale prvá snímka novinky Scénic uzrela svetlo tohto sveta skôr, ako si to prial výrobca. Alebo, že by to Renault takto zahral? V každom prípade je príjemné vidieť nový model ešte pred tým, ako sa v Ženeve otvoria brány autosalónu.

Renault Scénic
Nový Renault Scénic štvrtej generácie je pripravený na svoju premiéru. Bude v Ženeve.

Nový Renault Scénic akoby sa inšpiroval tvarmi svojho menšieho brata Captura, ktorý je z rodu kompaktných krossoverov. Tá podobnosť sa dotýka najviac prednej časti nového Scénica, to čo je za ním, je podobné staršiemu konceptu R-Space z dielne Ranaultu. Tak či tak, novinka vyzerá veľmi dobre, takže tí milovníci veľkopriestorových renaultov MPV sa majú na čo tešiť.

Renault vytvoril segment kompaktných MPV menom Scénic v roku 1996. Odvtedy vytvoril tri generácie, ktorých sa predalo úctyhodných takmer päť miliónov exemplárov. Niet pochýb, že štvrtá generácia zaujme rovnako ako tri doterajšie. Obmena bola potrebná, pretože súčasná tretia generácia je na trhu už od roku 2009, aj keď medzitým prešla dvomi modernizáciami.

Nový Scénic má množstvo štýlových prvkov, ktoré mu dávajú dynamickejší nádych. V porovnaní s modelom tretej generácie sa zvýšila jeho svetlá výška a zadný previs je skrátený. Širší rozchod kolies vpredu aj vzadu dávajú novinke lepšiu stabilitu.

Nový Scénic prichádza s novou grafikou v hlavných svetlometoch, najmä však v tvare bumerangu. Nové svetlomety ťažia z technológie LED PureVision, ktorá pochádza z najnovších modelov Renault.

Nový Scénic by do predaja mal prísť v závere tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.