Seat Tarraco FR PHEV: Športovo orientovaný hybrid zo zásuvky

Sobota, 05 október 2019

Seat Tarraco, sedemmiestne španielske SUV, prichádza s plug-in hybridným pohonom s dojazdom 50 kilometrov len na čisto elektrický pohon. Navyše so športovou výbavou FR.

1-Seat-Tarraco-FR-PHEV

Seat Tarraco FR PHEV mal premiéru na autosalóne vo Frankfurte 2019

Spomínaných 50 kilometrov na čisto elektrický pohon dokáže prejsť vďaka akumulátorom s kapacitou 13 kWh. Vďaka tomu klesli celkové emisie CO2 pod hranicu 50 g/km. Sedemmiestne SUV Tarraco je prvým sériovým seatom španielskej automobilky s plug-in hybridným pohonom.

Maximálny výkon hybridného modelu Tarraco PHEV je 180 kW/245k (maximálny krútiaci moment 400 Nm) dosahuje v kombinácii benzínového motora s objemom 1,4 litra s výkonom 110 kW/150k a elektromotora s výkonom 85 kW/116k.Tarraco PHEV je takto najvýkonnejšou verziou modelového radu.

Seat Tarraco ako hybrid nabíjateľný zo zásuvky zaujme aj svojimi jazdnými výkonmi. Akceleráciu z nuly na sto kilometrov zvládne za 7,4 sekundy a dokáže ísť rýchlosťou 217 km/h. Sympaticky pôsobí aj dojazd 50 kilometrov na čisto elektrický pohon a primerné emisie pod 50 g/km.

2-Seat-Tarraco-FR-PHEV
Seat Tarraco FR PHEV má lítium-iontové akumulátory s kapacitou 13 kWh umiestné v podlahe pred zadnou nápravou

Luca de Meo, predseda predstavenstva Seat: "Tarraco plug-in hybrid perfektne ilustruje náš postup smerom k trvale udržateľnej mobilite, pričom zachováva dynamiku a pôžitok z jazdy, typické pre každý model Seat. Tarraco bude jednou z alternatív v segmente veľkých SUV s pohonom plug-in hybrid a sme presvedčení, že má veľký potenciál."

Tarraco prichádza s novinkou ako je systém infotainmentu s displejom veľkým 9,2” (23,4 cm). Verzia vybavenia FR a pohonné ústrojenstvo PHEV štartuje výrobu v roku 2020.

Autor: J. Goldberger
Foto: Seat
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."
1-Homola-Rím
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola si odnáša z pretekov FIA Motorsport Games 2019 Rome, ktoré nazývali aj malými majstrovstvami sveta či olympijskými hrami v motoršporte, bronzovú medailu. V sobotu v prvých pretekoch skončil druhý a v nedeľu piaty, čo mu v konečnom hodnotení vynieslo miesto na stupni víťazov. V druhých pretekoch potreboval auto bezpečne doviezť do cieľa a skončiť do piateho miesta, aby obsadil celkové tretie miesto. Svoju úlohu splnil a cieľovú pásku preťal na 5. mieste. Diváci tak na historicky prvom výnimočnom podujatí FIA Motorsport Games 2019 Rome videli pódium zložené z ruského, belgického a slovenského pretekára Mateja Homolu.