Seat Tarraco FR PHEV: Športovo orientovaný hybrid zo zásuvky

Sobota, 05 október 2019

Seat Tarraco, sedemmiestne španielske SUV, prichádza s plug-in hybridným pohonom s dojazdom 50 kilometrov len na čisto elektrický pohon. Navyše so športovou výbavou FR.

1-Seat-Tarraco-FR-PHEV

Seat Tarraco FR PHEV mal premiéru na autosalóne vo Frankfurte 2019

Spomínaných 50 kilometrov na čisto elektrický pohon dokáže prejsť vďaka akumulátorom s kapacitou 13 kWh. Vďaka tomu klesli celkové emisie CO2 pod hranicu 50 g/km. Sedemmiestne SUV Tarraco je prvým sériovým seatom španielskej automobilky s plug-in hybridným pohonom.

Maximálny výkon hybridného modelu Tarraco PHEV je 180 kW/245k (maximálny krútiaci moment 400 Nm) dosahuje v kombinácii benzínového motora s objemom 1,4 litra s výkonom 110 kW/150k a elektromotora s výkonom 85 kW/116k.Tarraco PHEV je takto najvýkonnejšou verziou modelového radu.

Seat Tarraco ako hybrid nabíjateľný zo zásuvky zaujme aj svojimi jazdnými výkonmi. Akceleráciu z nuly na sto kilometrov zvládne za 7,4 sekundy a dokáže ísť rýchlosťou 217 km/h. Sympaticky pôsobí aj dojazd 50 kilometrov na čisto elektrický pohon a primerné emisie pod 50 g/km.

2-Seat-Tarraco-FR-PHEV
Seat Tarraco FR PHEV má lítium-iontové akumulátory s kapacitou 13 kWh umiestné v podlahe pred zadnou nápravou

Luca de Meo, predseda predstavenstva Seat: "Tarraco plug-in hybrid perfektne ilustruje náš postup smerom k trvale udržateľnej mobilite, pričom zachováva dynamiku a pôžitok z jazdy, typické pre každý model Seat. Tarraco bude jednou z alternatív v segmente veľkých SUV s pohonom plug-in hybrid a sme presvedčení, že má veľký potenciál."

Tarraco prichádza s novinkou ako je systém infotainmentu s displejom veľkým 9,2” (23,4 cm). Verzia vybavenia FR a pohonné ústrojenstvo PHEV štartuje výrobu v roku 2020.

Autor: J. Goldberger
Foto: Seat
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.