Seat Tarraco FR PHEV: Športovo orientovaný hybrid zo zásuvky

Sobota, 05 október 2019

Seat Tarraco, sedemmiestne španielske SUV, prichádza s plug-in hybridným pohonom s dojazdom 50 kilometrov len na čisto elektrický pohon. Navyše so športovou výbavou FR.

1-Seat-Tarraco-FR-PHEV

Seat Tarraco FR PHEV mal premiéru na autosalóne vo Frankfurte 2019

Spomínaných 50 kilometrov na čisto elektrický pohon dokáže prejsť vďaka akumulátorom s kapacitou 13 kWh. Vďaka tomu klesli celkové emisie CO2 pod hranicu 50 g/km. Sedemmiestne SUV Tarraco je prvým sériovým seatom španielskej automobilky s plug-in hybridným pohonom.

Maximálny výkon hybridného modelu Tarraco PHEV je 180 kW/245k (maximálny krútiaci moment 400 Nm) dosahuje v kombinácii benzínového motora s objemom 1,4 litra s výkonom 110 kW/150k a elektromotora s výkonom 85 kW/116k.Tarraco PHEV je takto najvýkonnejšou verziou modelového radu.

Seat Tarraco ako hybrid nabíjateľný zo zásuvky zaujme aj svojimi jazdnými výkonmi. Akceleráciu z nuly na sto kilometrov zvládne za 7,4 sekundy a dokáže ísť rýchlosťou 217 km/h. Sympaticky pôsobí aj dojazd 50 kilometrov na čisto elektrický pohon a primerné emisie pod 50 g/km.

2-Seat-Tarraco-FR-PHEV
Seat Tarraco FR PHEV má lítium-iontové akumulátory s kapacitou 13 kWh umiestné v podlahe pred zadnou nápravou

Luca de Meo, predseda predstavenstva Seat: "Tarraco plug-in hybrid perfektne ilustruje náš postup smerom k trvale udržateľnej mobilite, pričom zachováva dynamiku a pôžitok z jazdy, typické pre každý model Seat. Tarraco bude jednou z alternatív v segmente veľkých SUV s pohonom plug-in hybrid a sme presvedčení, že má veľký potenciál."

Tarraco prichádza s novinkou ako je systém infotainmentu s displejom veľkým 9,2” (23,4 cm). Verzia vybavenia FR a pohonné ústrojenstvo PHEV štartuje výrobu v roku 2020.

Autor: J. Goldberger
Foto: Seat
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.