Shell buduje sieť vysokovýkonných nabíjacích staníc

Piatok, 17 január 2020

Shell v spolupráci so združením Ionity predstavil prvú vysokovýkonnú nabíjaciu stanicu v strednej a východnej Európe a zároveň otvoril aj prvú vlastnú nabíjaciu stanicu Shell Recharge.

Shell-Recharge
Vysokovýkonná nabíjacia stanica Shel Recharge. Do roku 2021 Shell postupne vybuduje v strednej a východnej Európe sto takýchto staníc.

Cieľom spoločnosti Shell je vybudovať do konca roku 2021 na 100 čerpacích staniciach v strednej a východnej Európe ako nabíjaciu infraštruktúru pre elektromobily. Prvá vysokovýkonná nabíjacia stanica, ktorú Shell priniesol v spolupráci so združením Ionity je v Maďarsku. Zároveň tu predstavil aj prvú vlastnú nabíjaciu stanicu Shell Recharge. Obe nabíjacie stanice sa nachádzajú na čerpacích staniciach Shell.

Prvá vysokovýkonná nabíjacia stanica Shell v Maďarsku je na diaľnici M7. Má uľahčiť vodičom elektromobilov cestovanie na väčšie vzdialenosti. Táto konkrétne na trase Budapešť – Slovinsko/Chorvátsko. Druhým miestom s vysokovýkonnou nabíjacou stanicou Shell je diaľnica M3.

Štyri nabíjacie miesta ponúkajú možnosť nabíjania až do 350 kW. Nabíjanie elektromobilov novej generácie trvá vysokovýkonnej nabíjačke 10 až 15 minút, sú tak trikrát rýchlejšie ako súčasné systémy.

Maďarsko je piatou európskou krajinou, a deviatou na svete, kde Shell predstavil vlastnú službu nabíjania elektrických vozidiel s názvom Shell Recharge. Nabíjacia kapacita 50 kW zvyčajne poskytuje nabíjanie od 0 % do 80 % za približne 30 minút.

Nabíjacia stanica Shell Recharge sa nachádza na dvoch miestach. Prvým je diaľnica M7 a ponúka dobíjanie na trase Budapešť – Slovinsko/Chorvátsko, druhým miestom je diaľnica M3. Druhá vysokovýkonná nabíjacia stanica Ionity na čerpacej stanici Shell sa práve buduje a jej otvorenie je naplánované na koniec februára 2020.

Uvádzacia cena za jedno nabitie po úvodnom testovacom období bude 1925 forintov, čo je približne šesť eur.

(janGold)
Foto: Shell
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.