Škoda odhaľuje elektrické SUV: Bude sa volať Enyaq

Piatok, 14 február 2020

Pri predstavovaní nových modelov automobilky Škoda si verejnosť už zvykla na to, že postupne zverejňuje informácie o pripravovaných modeloch. Presne tak je to aj pri prvej informácii o elektrickom SUV, kde automobilka ako prvú oficiálnu správu oznamuje meno chystaného modelu. Ako je to už tradičné pri modeloch SUV, ani teraz v názve nechýba písmeno Q. Takže nové meno je Enyaq.

Skoda-Enyaq
Netradičné, dnes však už celkom bežné uvádzanie nového modelu, len jeho menom

Pri prvej oficiálnej informácii o novom elektrickom modeli značky Škoda okrem mena nezverejňuje automobilky nič ďalšie o pripravovanom novom SUV. Okrem toho, že bude postavené na koncernovej platforme MEB Volkswagenu. Po modeloch SUV Kodiaq, Karoq a Kamiq s tradičnými spaľovacími motormi bude nový Enyaq s čisto elektrickým pohonom a spoločné s predošlými SUV má len "q" na konci mena. To vieme s určitosťou.

Enyaq je prvým elektrickým SUV Škoda, ktoré okrem toho, že rozširuje rodinu o nové meno, spája ju tiež písmenom "E" a elektrickým pohonom. Česká automobilka tak novým elektrickým modelom urobila ďalší veľký krok v ére automobilovej výroby a pripojila sa k tým výrobcom automobilov, ktorí rozširujú svoju produkciu o "zelenšiu".

Ako k netradičnému pomenovaniu Enyaq nového elektrického SUV Škoda prišla, je jednoduché vysvetlenie automobilky. Odvodené je od írskeho slova "enya" a znamená zdroj života. Slovo enya pochádza z pôvodného írskeho slova Eithne a voľne sa dá preložiť ako esencia, duch, princíp. Toto slovo ponúka viac významov, čo umožňuje pozrieť sa na meno nového SUV z rôznych pohľadov.

"Zdroj života" symbolizuje vstup automobilky do novej éry elektromobility. a je v súlade s nosnou myšlienkou značky Škoda. Symbolizuje nový začiatok, ktorý sa spája ako s temperamentom nového modelu Škoda Enyaq, tak aj s inovatívnym myslením inžinierov škodovky pre nové čisto elektrické SUV. Slovo "enya" je podľa automobilky autentické, má charakter a ľahko sa vyslovuje. A vraj dobre zapadá do novej etapy v 125-ročnej histórie automobilky.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.