Suzuki Across, plug-in hybridné SUV, príde na budúci rok

Utorok, 18 august 2020

Japonská automobilka Suzuki ohlasuje nový prírastok do rodiny SUV. Rozšíri ju model Across, ktorý vznikol v spolupráci s Toyotou. Nový Across príde s plug-in hybridnou technikou a pohonom všetkých kolies. Na slovenský trh sa má dostať nový Suzuki Across na budúci rok.

1-Suzuki-Across

SUV strednej triedy Across bude prvým modelom Suzuku na európskom trhu s plug-in hybridným pohonom a elektrickým systémom pohonu všetkých kolies. Nápadná podobnosť Acrossu s plug-in hybridnou Toyotou RAV4 nie je náhodná, pretože s týmto modelom zdieľa okrem vzhľadovej podobnosti aj technický základ svojho pohonu a výsledkom spolupráce týchto dvoch japonských automobiliek.

Suzuki Across však okrem siluetovej podobnosti s modelom RAV4 má odlišnosť napríklad v prepracovanej prednej časti karosérie vrátane šesťuholníkovej masky chladiča či v štíhlejších a menších hlavných LED svetlometoch a podobne tvarovaných blatníkov, ktoré skrývajú 19palcové kolesá. Minimálne zmeny sú aj v zadnej časti oboch modelov.

Medzi kľúčové prvky Acrossu patria dômyselné Full-LED svetlomety, LED denné svietenie a prémiové kvalitné 19-palcové leštené disky z ľahkých zliatin s čiernym lesklým povrchom.

Model Across bude dostupný v šiestich farebných vyhotoveniach a štyroch stupňoch výbav. Dizajn priestrannej kabíny nového modelu Suzuki bol vytvorený s dôrazom na pohodlie, luxus a jazdnú istotu. Kabínu dopĺňa batožinový priestor s objemom 490 litrov.

Základom plug-in hybridného systému je výkonný predný elektrický motor kombinovaný s 2,5 litrovým benzínovým atmosférickým motorom. Elektrický motor s maximálnym výkonom 134 kW a krútiacim momentom 270 Nm čerpá energiu z lítium-iónovej batérie 18,1 kWh (50,9 Ah), ktorá je umiestnená pod podlahou a mala by vystačiť na prejdenie 75 kilometrov na jedno nabitie. Predný elektromotor a benzínový motor poháňajú predné kolesá, pohon zadných kolies obstaráva ďalší elektromotor s výkonom 40 kW a 121 Nm.

Dômyselný systém plug-in hybrid zabezpečuje nízku spotrebu paliva a emisie CO₂ len 22g/km, rovnako však aj rýchlu odozvu a plynulú akceleráciu. Vybavený je elektronicky riadeným systémom 4x4 E-Four pre ľahké manévrovanie a kontrolu vozidla aj v podmienkach so zníženou adhéziou.

1-Suzuki-Across 2-Suzuki-Across 3-Suzuki-Across
Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."