Suzuki Kizashi: vstup medzi elitu

Streda, 22 december 2010

Suzuki, výsostný špecialista na malé autá, si teraz novým modelom strednej triedy razí cestu medzi elitu. A tak zbystrite pozornosť, pretože práve prichádza Kizashi.

Suzuki Kizashi zboku
Suzuki Kizashi, nový model strednej triedy, dokonalá zmena v programe i imidži značky

Sofistikovaná japonská limuzína Kizashi kombinuje vo svojom dizajne európsky a japonský štýl, pričom vzhľadu karosérie nemožno uprieť športový nádych. Profilu dominuje klasické trojpriestorové poňatie s hladkými bokmi a nízkym bočným presklením. Klesajúci predok a krátky zadný previs s výrazne tvarovaným vekom batožinového priestoru sú charakteristikou tohto japonského sedana. Upútajú aj vkusné koncové svetlá, netypické koncovky výfuku a tvarovanie veka batožinového priestoru. Vzhľad Kizashi pôsobí vyváženým a dôstojným dojmom.

Športový vzhľad exteriéru zvýrazňujú 18palcové zliatinové kolesá a nižšia svetlá výška. Dobrá aerodynamika, nižšie ťažisko, lepšia priľnavosť k vozovke a ostrejšie riadenie charakterizujú túto športovú limuzínu Kizashi, ktorá sa od začiatku decembra začala dodávať aj na Slovensko.

Suzuki Kizashi zozadu
Vzadu upútajú koncové svetlá, koncovky výfuku a výrazné veko batožinového priestoru

Kizashi je nová vlajková loď značky Suzuki. Pri rozmeroch 4,65 x 1,82 x 1,47 m ju poháňa jediný zážihový motor 2,4 litra VVT s viacbodovým vstrekovaním, výkonom 178 koní a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm. Už v sériovom vybavení bez príplatkov má viaceré prvky, ktoré sú bežné len v prémiovej triede. Napríklad xenónové svetlomety s automatickým nastavovaním a ostrekovačmi, strešné okno, zámok radiacej páky, trojramenný športový volant, kožené sedadlá, bezkľúčový vstup i štartovanie a diaľkovo ovládané otváranie batožinového priestoru.

Vianočný nadštandardne vybavený Kizashi Sport je v ponuke vo dvoch verziách. So 6stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo bezstupňovou automatickou s najnovším inteligentným pohonom 4x4. Kizashi zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,8s / 8,8s (manuál / automat) sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 215/205 km/h pri priemernej spotrebe 7,9/8,3 litra na 100 km. Verzia s pohonom 2WD/6MT má cenu 26 500 € a s pohonom 4WD/CVT je za 29 500 €.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."